ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تاریخ اولین پرواز توریستی با فضاپیمای بلو اوریجین مشخص شد

«بلو اورجین» اولین پرواز توریستی با فضاپیمای «نیو شپرد» را برای ۲۹ تیرماه برنامه ریزی کرده است. صندلی‌‌های خالی این سفر فضایی نصیب کسانی می‌شود که در مزایده بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهند. بلو اوریجین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

«بلو اورجین» اولین پرواز توریستی با فضاپیمای «نیو شپرد» را برای ۲۹ تیرماه برنامه ریزی کرده است. صندلی‌‌های خالی این سفر فضایی نصیب کسانی می‌شود که در مزایده بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهند.

بلو اوریجین از امروز مزایده‌ای را برای اولین سفر فضایی با حضور افراد عادی آغاز کرده است. در این پرواز که احتمالا ۲۹ تیرماه به انجام خواهد رسید،‌ شش صندلی خالی برای سفر در نظر گرفته شده است. کسانی که بالاترین پیشنهاد قیمت را بدهند می‌توانند این سفر فضایی را تجربه کنند.

طبق اعلام وب‌سایت این شرکت، مزایده تا ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه پیدا خواهد کرد و سپس این فرآیند با برگزاری یک مزایده زنده در تاریخ ۲۲ خرداد نهایی خواهد شد.. البته تمام پول جمع‌آوری شده در این مزایده به بنیاد Club for the Future که با هدف کمک به آینده زندگی در فضا تاسیس شده، اهدا خواهد شد.

با در نظر گرفتن این موضوع که تا تاریخ ۲۹ تیرماه تمام موارد طبق برنامه بلو اوریجین پیش برود، نیو شپرد با پرواز خود شش مسافر را تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری زمین بالا می‌برد. البته مسافران این موشک قرار نیست سیاره زمین را دور بزنند اما تا پیش از بازگشت به سطح زمین «بی‌وزنی» را تجربه می‌کنند و می‌توانند انحنای زمین را مشاهده کنند.

بلو اوریجین تنها شرکتی نیست که قصد دارد در سال جاری افراد معمولی را به عنوان فضانورد به فضا ارسال کند. فضاپیمای «کرو دراگون» شرکت «اسپیس‌اکس» نیز به عنوان بخشی از برنامه خیرخواهانه خود برای «بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت جود» قصد دارد چهار فرد عادی را در اواخر امسال به مدار ببرد.

فضاپیمای نیو شپرد که نام خود را از «آلن شپارد» اولین آمریکایی که وارد فضا شد گرفته است، از زمان اولین پرتاب خود در سال ۲۰۱۵ با موفقیت ۱۵ ماموریت دیگر را انجام داده اما در هیچکدام از آن‌ها خدمه‌ای وجود نداشته است.

همچنین ممکن است در آینده پرواز‌های بلو اوریجین و فضاپیمای نیو شپرد به صورت معمول برگزار شود. با این وجود جف بزوس و شرکت او هنوز در رابطه با قیمت بلیط‌های این پرواز احتمالی صحبت نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی