ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون دلاری فورد و ب‌ام‌و در زمینه باتری جامد

سه کمپانی فورد، ب‌ام‌و و Volta Energy Technologies با سرمایه‌گذاری 130 میلیون دلاری در شرکت سالید پاور (Solid Power) خود را برای آینده الکتریکی آماده می‌کنند. این شرکت همانطور که از نامش پیداست در زمینه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

سه کمپانی فورد، ب‌ام‌و و Volta Energy Technologies با سرمایه‌گذاری 130 میلیون دلاری در شرکت سالید پاور (Solid Power) خود را برای آینده الکتریکی آماده می‌کنند. این شرکت همانطور که از نامش پیداست در زمینه ساخت باتری‌های جامد فعالیت دارد.

با این سرمایه‌گذاری، انتظار می‌رود ظرفیت تولید سالید پاور افزایش پیدا کرده و این شرکت بتواند به تامین باتری برای خودروسازان بپردازد. مدیرعامل سالید پاور در این رابطه گفته ب‌ام‌و و فورد اکنون در مسابقه برای خودروهای الکتریکی مجهز به باتری جامد، پیشتاز هستند. وی افزوده سالید پاور در نظر دارد تولید باتری در مقیاس بزرگ را در یک طرح پایلوت از اوایل سال 2022 آغاز کند. در این طرح دیگر طرف‌های همکاری، باتری‌های 100 آمپر ساعتی را برای تست در محصولات خود دریافت خواهند کرد.

شاید بدانید باتری‌های جامد یک دستاورد مهم و گامی بزرگ در راستای برقی‌سازی خودروها محسوب می‌شوند، چرا که این باتری‌ها ایمنی بیشتری داشته و می‌توانند انرژی بیشتری در خود ذخیره کنند. تد میلر مدیر بخش برقی‌سازی و تحقیقات تامین انرژی فورد، در رابطه با این تکنولوژی گفته:

«تکنولوژی باتری جامد برای خودروهای برقی آینده مهم است و به همین خاطر ما مستقیم روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم. با ساده‌تر کردن طراحی باتری‌های جامد در مقایسه با نمونه‌های لیتیوم یونی، ما خواهیم توانست برد حرکتی خودروها را افزایش داده و فاکتورهایی مثل فضای داخلی، ظرفیت حمل بار و هزینه‌های تمام شده را بهبود ببخشیم. همچنین این امکان فراهم خواهد شد که تکنولوژی باتری جامد را بهینه‌تر با فرایندهای تولید مربوط به باتری‌های لیتیوم یونی یکپارچه کنیم.»

فرانک وبر عضو هیئت مدیره شرکت ب‌ام‌و هم در این باره گفته:

«پیشتازی در زمینه تکنولوژی‌های پیشرفته باتری، از مهم‌ترین اولویت‌های گروه ب‌ام‌و است. توسعه باتری‌های جامد، یکی از گام‌های آینده‌دار و پراهمیت برای تولید خودروهای الکتریکی بهینه‌تر، پایدارتر و ایمن‌تر است. ما حالا با همکاری سالید پاور گام بعدی را در این مسیر برداشته‌ایم. با کمک همدیگر، ما یک سلول کاملا جامد 20 آمپر ساعتی توسعه داده‌ایم که در نوع خودش فوق‌العاده است. در ده سال گذشته، ب‌ام‌و کارایی سلول‌های باتری را بطور مداوم افزایش داده و ما با سالید پاور رویای مشترکی درباره حمل و نقل سبز داریم.»

ناگفته نماند بسیاری از خودروسازان بزرگ که به دنبال برقی‌سازی محصولات خود هستند، توجه ویژه‌ای به تکنولوژی باتری جامد داشته و با سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه می‌خواهند آن را به تکامل برسانند. این امر سبب شکل‌گیری یک رقابت شدید شده و مسلما هر شرکتی که بتواند گوی سبقت را از رقبا برباید، در سال‌های پیش رو برگ برنده بسیار مهمی را در دست خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی