ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراری 812 Competizione رسما معرفی شد؛ آخرین نغمه موتور V12 تنفس طبیعی

مدل ویژه فراری 812 Superfast در حالی با عنوان Competizione رونمایی شده است که فراری اعلام کرده که مجهز به قوی‌ترین موتور تنفس طبیعی در تاریخ محصولات این شرکت پرآوازه ایتالیایی است. 819 اسب‌بخار در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

مدل ویژه فراری 812 Superfast در حالی با عنوان Competizione رونمایی شده است که فراری اعلام کرده که مجهز به قوی‌ترین موتور تنفس طبیعی در تاریخ محصولات این شرکت پرآوازه ایتالیایی است. 819 اسب‌بخار در قالب یک موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری با توان دور خوردن تا عدد اعجاب برانگیز 9500 دور بر دقیقه از جمله ویژگی‌های تکرار نشدنی این خودرو هستند. این مدل به صورت سقف ثابت و سقف تاشو عرضه خواهد شد و به طور اختصاصی برای مشتریان ثابت فراری تولید شده است و تیراژ محدودی دارد.

بامروری بر تاریخ فراری می‌توان دریافت که تنها فراری لفراری و SF90 Stradale از نظر سطح قدرت و عملکرد بالاتر از 812 Competizione قرار می‌گیرند.

در حال حاضر تمامی نمونه‌های سقف ثابت با تیراژ 999 دستگاهی به فروش رسیده‌است. برچسب قیمت مدل سقف ثابت برابر با 499 هزار یورو است. مدل سقف تاشو نیز با تیراژ 599 دستگاهی و برچسب قیمت 578 هزار یورو به فروش می‌رسد.

شاتون های تیتانیومی که در حدود 40 درصد سبک‌تر از مدل معمولی 812 است. همچنین پین داخل پیستون و میل بادامک ها با پوشش کربن الماس مانند روکش شده است تا سطح اصطکاک و دوام را افزایش دهد. میل لنگ نیز در حدود 3 درصد سبک شده است. سیستم ورودی هوا نیز از نوع متغیر هندسی است. در واقع میزان طول ورودی هوا به دورن محفظه احتراق بسته به حالت و شرایط رانندگی تغییر می‌کند تا حداکثر قدرت ممکن را تولید کند.

سیستم اگزوز نیز به علت استفاده از کاتالیست‌های جدید سوخت که به صورت اجباری در اروپا نصب می‌شود تغییر کرده است تا صدای واقعی یک موتور V12 فراری را به گوش راننده برساند.
گیربکس 7 سرعته دو کلاچه نیز برای تعویض سریع تر دنده‌ها کالیبراسیون شده است. همچنین محدود کننده دور موتور برداشته شده است.

فراری این محصول را بالاترین سطح محصولات موتور جلو این شرکت موسوم به برلینتا می‌داند. این محصول از تمامی جهات عملکرد بالاتری به نسبت مدل معمولی دارد و این مسئله شامل تمامی محصولات این شرکت در گذشته نیز می‌شود به جز دو مدل هیبریدی این شرکت یعنی فراری لفراری و SF90 Stradale که قدرت بیشتری دارند.

حداکثر قدرت موتور V12 با حجم 6.5 لیتر در دور 9250 rpm تولید می‌شود و برابر با 818 اسب بخار است. ضریب تراکم این موتور برابر با 13.5:1 است و حداکثر گشتاور 692 نیوتن متری نیز در دور 7000 rpm تولید می‌شود. چرخ ها نیز در جلو از نوع 20 اینچی با ابعاد لاستیک 275/35 و در عقب از نوع 20 اینچی با ابعاد 315/35 است.

در نتیجه این موتور بالاترین دور را در بین باقی محصولات شرکت فراری دارد و به نوعی به موتورهای به کار رفته در ابر خودروهایی از جمله آستون مارتین والکری و گوردن میوری T50 طعنه می‌زند.

این سوپرخودرو تولید محدود برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 2.85 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از 340 کیلومتر بر ساعت است.

این سوپرخودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 2.85 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 340 کیلومتر است. سیستم فرمان مستقل در هر چهارچرخ نصب شده است که به گفته فراری احساس چابکی و دقت بالایی را به راننده می‌دهد و تجربه کاملا جدیدی را در هنگام پیچیدن فراهم می‌کند.

با توجه به استفاده گسترده از فیبرکربن وزن خشک 812 در حدود 38 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است و به 1478 کیلوگرم رسیده است. همچنین برای افزایش میزان نیروی رو به پایین فراری از سپر، دیفیوزر و یک صفحه آلومینیومی به جای شیشه عقب استفاده کرده که وظیفه اصلی آن ایجاد گردابه است تا با استفاده از اسپویلر عقب نیروی رو به پایین بیشتری تولید کند.

این سوپرخودرو برلینتا چهارمین و آخرین محصول موتور جلو V12 تنفس طبیعی شرکت فراری بعد از 575M، 599 GTO و F12 tdf خواهد بود. مشخصا همانند مدل های گذشته این محصول به صورت تولید محدود عرضه خواهد شد و برچسب قیمتی حداقل 2 برابری به نسبت مدل پایه 812 Superfast خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی