ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز AMG One در حال تست‌های جاده‌ای شکار شد؛ ستاره‌ای در کهکشان اشتوتگارت

ابرخودرو مرسدس بنز AMG One در حالی توسط جاسوسان صنعتی شکار شده است که مشغول گذراندن آخرین تست های جاده‌ای پیش از عرضه نهایی آن به نظر می‌رسد. بیش از 4 سال است که مرسدس ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

ابرخودرو مرسدس بنز AMG One در حالی توسط جاسوسان صنعتی شکار شده است که مشغول گذراندن آخرین تست های جاده‌ای پیش از عرضه نهایی آن به نظر می‌رسد. بیش از 4 سال است که مرسدس از این مدل رونمایی کرده است اما تا بدین لحظه عرضه نهایی آن آغاز نشده‌است و براساس شواهد ظاهرا مشکل تاخیر در عرضه این سوپراسپرت جدید٬ ریشه در تکنولوژی فنی فوق‌العاده پیچیده این خودرو دارد.

مرسدس مشکلات زیادی برای تطبیق قوای محرکه این محصول پشت سر گذاشته است زیرا موتور فرمول 1 فصل 2016 مرسدس بنز بر روی آن قرار دارد. از نظر قوای محرکه این ابرخودرو شباهت زیادی با محصول جدید شرکت فراری یعنی SF90 دارد. گرچه از نظر طراحی ظاهری و سطح نیروی رو به پایین AMG One در حد و اندازه خودروهای فرمول 1 ظاهر می‌شود تا آماده شکستن رکورد در پیست‌های مختلف اتومبیل رانی شود.

موتور 1.6 لیتری نیرو رسان چرخ های عقب خواهد بود و در محور جلو نیز 2 موتور الکتریکی قرار دارد. مرسدس برای رعایت کردن استانداردهای سخت گیرانه اروپا مجبور به نصب فیلترهای جذب کننده قطرات بنزین موسوم به OPF بوده است و این یکی از چالش های اساسی برای مهندسین و طراحان این شرکت قلمداد شده است.

مسئله دیگر دوره ایده ال این موتور است که به صورت طبیعی برابر با 5000 rpm است که مهندسین مرسدس مجبور به تصحیح آن بر روی رقم 1200 rpm شده‌اند.

این ابرخودرو در حالت تمام الکتریکی توانایی طی کردن مسافت 26 کیلومتری را دارد.

با این حال قرار است مرسدس در تابستان امسال٬ همزمان با رونمایی از مدل نهایی رکورد پیست نوربرگ رینگ را جا به جا خواهد کرد. تنها 275 دستگاه از این محصول تولید خواهد شد و همین حالا نیز تمامی این 275 دستگاه به فروش رسیده است. برچسب قیمت پایه آن نیز برابر با 2.27 میلیون یورو است.

پیش از این تصاویری از AMG One در حال تست در پیست نوربرگ رینگ شکار شده بوده که می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iApple
    iApple | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

    مرسدس بنز همیشه دقیق بوده است!

  • iApple
    iApple | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

    شبیه پورشه ۹۱۸ اسپایدر شده است.

مطالب پیشنهادی