ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیسیون تجارت فدرال: محدودیت‌های تعمیرات محصولات اپل به ضرر کاربران است

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در گزارش مفصلی درباره محدودیت‌های ضدرقابتی در زمینه تعمیرات به‌طور خاص از اپل نام برده و می‌گوید این شرکت با سیاست‌های خود به کسب و کارهای تعمیراتی کوچک آسیب می‌زند. این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در گزارش مفصلی درباره محدودیت‌های ضدرقابتی در زمینه تعمیرات به‌طور خاص از اپل نام برده و می‌گوید این شرکت با سیاست‌های خود به کسب و کارهای تعمیراتی کوچک آسیب می‌زند.

این نهاد دولتی آمریکا در گزارشی با تمرکز بر گوشی‌های موبایل و خودروها می‌گوید محدودیت‌های اپل در زمینه تعمیرات نه تنها برای مصرف‌کنندگان بلکه برای کسب و کارهای کوچک هم مضر است. FTC مدعی است باید قوانین جدیدی در زمینه حقوق تعمیرات و اجرای مناسب‌تر مقررات فعلی تدوین شود.

کمیسیون تجارت فدرال می‌گوید زمانی که شرکت‌های بزرگ تعمیرات محصولات خود را سخت‌تر می‌کنند، کسب و کارهای تعمیراتی نمی‌توانند به کارشان ادامه دهند و مصرف‌کنندگان هم عملا قادر به تعمیر برخی از محصولات نخواهند بود. FTC در این مقاله به به‌طور ویژه از ملزومات اپل برای همکاری با کسب و کارهای تعمیراتی مستقل یاد می‌کند که دشواری‌هایی را برای این مراکز به وجود می‌آورد.

اپل همچنین دسترسی به راهنماهای خدماتی را محدود می‌کند و تاکنون چند بار در زمان انتشار آنلاین این راهنماها درخواست حذف آن‌ها را داده است.

وقتی تعویض باتری سخت‌تر و گران‌تر می‌شود، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به جای تعویض باتری کل دستگاه را عوض کنند. این اتفاق نه تنها هزینه بالاتری روی دست مصرف‌کنندگان می‌گذارد، بلکه برای محیط زیست هم بد است.

گزارش FTC از اپل به خاطر لحیم کردن قطعات به مدار منطقی محصولات هم انتقاد کرده است، امری که باعث می‌شود پروسه تعمیر دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد. البته ترکیب برخی از قطعات می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد. مثلا اپل تاچ آیدی را به‌خاطر مسائل امنیتی به دستگاه‌های قدیمی خود متصل می‌کرد. افزون بر این، مجتمع‌سازی رم و حافظه داخلی با CPU به بهبود عملکرد دستگاه کمک می‌کند.

کمیسیون تجارت فدرال می‌گوید از قوانین و اقدامات قانونی در زمینه کمک به افزایش حقوق تعمیرات حمایت خواهد کرد. این کمیسیون همچنین به آگاهی‌بخشی به کاربران مشغول خواهد شد تا آن‌ها را به سمت خرید محصولات تعمیرپذیرتر هدایت کند. در حال حاضر لوایح مختلفی از جمله لایحه «حقوق تعمیر» در ایالت نوادای آمریکا در دست بررسی هستند، اما هنوز هیچ‌کدام به موفقیت نرسیده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی