ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و اریکسون بر سر حق استفاده از پتنت‌ها با یکدیگر به توافق رسیدند

سامسونگ و اریکسون ظاهرا بر سر استفاده از پتنت‌های مربوط به فناوری‌های شبکه با یکدیگر به توافقی چند ساله رسیده‌اند. این دو شرکت در سال‌های اخیر بر سر نقض حقوق پتنت‌ها با هم دچار اختلاف ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

سامسونگ و اریکسون ظاهرا بر سر استفاده از پتنت‌های مربوط به فناوری‌های شبکه با یکدیگر به توافقی چند ساله رسیده‌اند. این دو شرکت در سال‌های اخیر بر سر نقض حقوق پتنت‌ها با هم دچار اختلاف شده بودند، اما حالا با کنار گذاشتن اختلافات دوباره با هم صلح می‌کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که توافق جدید سامسونگ و اریکسون فروش دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۱ را تحت پوشش قرار می‌دهد. این دو شرکت سال‌ها بود که بر سر تفاسیر مختلف تعهدات FRAND یا استفاده «منصفانه، معقولانه و غیرتبعیض‌آمیز» از حقوق یکدیگر با هم دعوا داشتند.

سامسونگ در سال ۲۰۱۴ پذیرفت مبلغ ۶۵۰ میلیون دلار را به اریکسون بپردازد تا به درگیری‌ها پایان دهد. پس از این خبر، اوضاع کمی آرام شد اما اریکسون در دسامبر سال ۲۰۲۰ دوباره از سامسونگ شکایت کرد. این شرکت سوئدی مدعی بود که سامسونگ دوباره تعهدات FRAND را زیر پا گذاشته و با این کار در هر سه‌ماهه ۱۱۹ تا ۱۷۷ میلیون دلار به آن‌ها ضرر می‌زند.

حالا ظاهرا هر دو شرکت اختلافات خود را کنار گذاشته و توافقی منصفانه‌تر را امضا کرده‌اند. فعلا نمی‌دانیم که جزئیات این قرارداد چندساله چیست، در نتیجه مشخص نیست که سامسونگ حق بهره‌ای به اریکسون پرداخته یا نه. پارسال در گزارش‌ها گفته شده بود که سامسونگ شاید در نهایت مجبور شود به اریکسون ۲۰۰ میلیون دلار بدهد.

«کریستینا پیترسن»، مدیر مالکیت فکری اریکسون می‌گوید: «اریکسون موفق به امضای توافق مشترکی با سامسونگ شده است. این قرارداد مهم ارزش پرتفوی پتنت‌های ما را تایید می‌کند و موید تعهد اریکسون به اصول تعهدات FRAND است.»

اریکسون سالانه ۴ میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه می‌کند و بیش از ۵۷ هزار پتنت دارد. درآمد حاصل از حق بهره پتنت‌های این شرکت تقریبا یک سوم سود عملیاتی اریکسون است. رقیب سوئدی این شرکت یعنی نوکیا هم مدتی پیش با سامسونگ بر سر حقوق استفاده از پتنت‌ها به توافق رسیده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی