ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شکوه صنعت خودرو فرانسه؛ آیا DS 9 از پس رقبای قدرتمند آلمانی بر می‌آید؟

در حالی که اکثر خودروسازان در حال تلاش برای ورود به بازار SUVها و کراس اوورها هستند، DS به دنبال امتحان شانس خود در بازار سدان‌های لوکس می‌رود. شاسی پژو 508، انتخاب خوبی برای ساخت ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

در حالی که اکثر خودروسازان در حال تلاش برای ورود به بازار SUVها و کراس اوورها هستند، DS به دنبال امتحان شانس خود در بازار سدان‌های لوکس می‌رود. شاسی پژو 508، انتخاب خوبی برای ساخت خودرو در این کلاس بود، البته نسخه لانگ آن یک رده بالاتر قرار می‌گیرد. این یک رویاپردازی جسورانه از سوی خودروساز فرانسوی است که با هدف رقابت با مرسدس بنز کلاس E، ب ام و سری 5، جگوار XF و آئودی A6 به وجود آمده است، اما آیا این خودروساز شانسی برای رقابت با شرکت‌های آلمانی دارد؟

جایگزین معنوی سیتروئن C6 چندان شباهتی به رقبای آلمانی ندارد. البته دیزاین و طراحی آن شبیه به دیگر محصولات DS است، اما تجهیزات به شکل سخاوتمندانه‌ای در این خودرو به کار رفته اند. روکش‌های چرم اعلا، صندلی‌های VIP تهویه شونده و گرم کن دار جلو و عقب همراه با ماساژور، دوربین دید در شب، دستیار پارک اتوماتیک با تکنولوژی سطح 2 نیمه خود ران، سیستم تعلیق هوشمند با قابلیت حذف کوبش دست اندازهای جاده و چراغ‌های پیشرفته در جلو، تنها بخشی از ویژگی‌های قابل توجه DS 9 هستند.

DS مدل 9 را با پیشرانه 4 سیلندر بنزینی Pure Tech که 222 اسب بخار قدرت دارد، به بازار فرستاده است. مدل پلاگین هیبرید این خودرو هم در دو نسخه 222 و 360 اسب بخاری قابل خریداری است.

ناگفته نماند که تمام این مدل‌ها به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شوند. در بازار انگلستان، DS 9 2021 در دو تریم قابل سفارش است. نسخه بنزینی با قیمت پایه 40,615 یورو (56,438 دلار) و نسخه PHEV در تریم Performance Line + به قیمت 46,100 یورو (64,060 دلار) به فروش می‌رسد. دیگر تیپ این خودرو، نسخه Rivoli + است که بسته به تجهیزات، از 44,715 یورو (62,135 دلار) تا 49,200 یورو (68,367 دلار) قیمت می‌خورد.

هنوز برای قضاوت درباره موفقیت DS 9 زود است. اما باید دید که آیا این خودرو می‌تواند از پس رقبای آلمانی و انگلیسی خودش بر بیاید؟ آیا طلسم شکست فرانسوی‌ها در سگمنت خودروهای لوکس، سرانجام شکسته می‌شود؟ گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی