ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سیتروئن My Ami Cargo معرفی شد؛ خودرویی اشتراکی بدون نیاز به گواهینامه

سیتروئن از یک محصول جدید با نام My Ami Cargo پرده‌برداری کرد. این خودرو همانطور که از نامش نیز قابل حدس است، در حقیقت نسخه مخصوص حمل بار مدل برقی Ami بوده و در فضای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

سیتروئن از یک محصول جدید با نام My Ami Cargo پرده‌برداری کرد. این خودرو همانطور که از نامش نیز قابل حدس است، در حقیقت نسخه مخصوص حمل بار مدل برقی Ami بوده و در فضای 400 لیتری آن می‌توان محموله‌ای به وزن حداکثر 140 کیلوگرم را حمل نمود. پس از کسر مشوق‌های دولتی، این خودرو با قیمت 6,490 یورو در سرزمین مادری به فروش خواهد رسید. شیوه دیگر استفاده از این خودرو اشتراک از طریق اپلیکیشن های مخصوص خدمات حمل و نقل است و جالب است بدانید که براساس قوانین فرانسه راندن امی کارگو به دلیل خداکثر سرعت بسیار پایینش (45 کیلومتر بر ساعت) نیازی به داشتن گواهینامه ندارد.

بدون احتساب باتری، وزن کلی My Ami Cargo حدود 425 کیلوگرم است. با چنین وزن پایینی این خودرو در دسته کوادروسایکل‌ها (موتورهای چهارچرخ) جای می‌گیرد

نیروی مورد نیاز My Ami Cargo توسط یک موتور برقی 8 اسب بخاری تامین شده و انرژی آن هم از طریق پک باتری 5.5 کیلووات ساعتی فراهم می‌شود. با تکیه بر این قوای محرکه، My Ami Cargo قادر است به نهایت سرعت 45 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. از لحاظ دامنه حرکتی هم، باتری این خودرو برای پیمایش مسافت 75 کیلومتری کفایت می‌کند.

با توجه به طول 2.41 متری، عرض 1.39 متری، ارتفاع 1.52 متری و شعاع گردش 7.2 متری سیتروئن My Ami Cargo برای حمل و تحویل بسته در شهرهای بزرگ بسیار مناسب است، ضمن اینکه خودروساز فرانسوی اعتقاد دارد این خودرو برای جابجایی قطعات و لوازم در داخل کارخانه‌ها و شرکت‌ها نیز می‌تواند گزینه‌ای کاربردی باشد.

وجه تمایز My Ami Cargo با مدل استاندارد، حذف شدن صندلی سرنشین کنار راننده است. با این کار فضای داخلی به طور چشمگیری افزایش یافته و امکان جابجایی لوازم بیشتری فراهم شده است. سیتروئن این خودرو را به یک ماژول پلی‌پروپیلن مجهز کرده؛ این ماژول هفت بخش مختلف برای گذاشتن اشیائی با ابعاد متفاوت دارد. علاوه‌بر این، My Ami Cargo دارای قفسه‌های ماژولار و یک پارتیشن عمودی برای جداسازی راننده از قسمت بار است.

ناگفته نماند بازار خودروهای تجاری اروپا بیشتر در اختیار خودروهای دیزلی است. در میان مدل‌های سبک، ولکس واگن کدی، رنو کانگو، پژو پارتنر و سیتروئن برلینگو جزو پرفروش‌ها هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی