ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اثر واکسن سینوفارم بر امیکرون
علمی

سازمان بهداشت جهانی واکسن کرونا چینی سینوفارم را تایید کرد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای واکسن کرونا سینوفارم مجوز استفاده اضطراری صادر کرد تا چین نقش بزرگتری در واکسیناسیون جهانی داشته باشد. این واکسن که یکی از دو واکسن کرونا اصلی دولت چین محسوب می‌شود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۳

سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای واکسن کرونا سینوفارم مجوز استفاده اضطراری صادر کرد تا چین نقش بزرگتری در واکسیناسیون جهانی داشته باشد.

این واکسن که یکی از دو واکسن کرونا اصلی دولت چین محسوب می‌شود و میلیون‌ها نفر در این کشور آن را دریافت کرده‌اند، اولین واکسن چینی است که توسط WHO مورد تایید قرار گرفته. در حقیقت برای اولین بار سازمان بهداشت جهانی برای واکسن کرونایی تاییدیه صادر کرده که در کشورهای غربی توسعه پیدا نکرده است.

علاوه بر این، برای اولین بار سازمان بهداشت جهانی برای یک واکسن چینی جهت مقابله با بیماری‌های مسری مجوز استفاده اضطراری صادر کرده. با وجود صدور چنین مجوزی، در گذشته تعدادی از متخصصان WHO درباره کیفیت داده‌های ارائه شده توسط این کمپانی چینی ابراز نگرانی کرده بودند.

سازمان بهداشت جهانی با صدور این مجوز به کشورها اعلام می‌کند که واکسن کرونا سینوفارم ایمن است و می‌‌توان بدون نگرانی از آن استفاده کرد. در کنار این موضوع، می‌توان از این واکسن در طرح کواکس هم استفاده کرد. کواکس یک برنامه جهانی است که واکسن را در اختیار کشورهای اغلب فقیر قرار می‌دهد که البته اخیرا با مشکلاتی در تامین واکسن مواجه شده است.

واکسن کرونا سینوفارم

«تدروس ادهانوم»، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی چنین اقدامی را باعث افزایش واکسن‌های موجود در لیست کواکس اعلام کرده:

«این کار لیست واکسن‌هایی که کواکس می‌تواند بخرد را گسترش می‌دهد و همچنین باعث تسریع فرایند دریافت مجوز، واردات و استفاده از آن در کشورهای مختلف می‌شود.»

سینوفارم باید درباره تعداد واکسن‌هایی که می‌خواهد عرضه کند، تصمیم‌گیری کند. با این حال به گفته یکی از مشاوران ارشد WHO، این کمپانی در تلاش است تا پشتیبانی قابل توجهی از کواکس داشته باشد و البته دوزهای موردنیاز کشورش را هم تامین کند.

سازمان بهداشت جهانی تا به امروز برای واکسن کرونا توسعه یافته توسط فایزر - BioNTech، آسترازنکا، جانسون و جانسون و مدرنا مجوز استفاده اضطراری صادر کرده بوده و حالا سینوفارم به این لیست اضافه شده. باید منتظر ماند و دید با صدور چنین مجوزی برای واکسن کرونا سینوفارم، وضعیت واکسیناسیون در جهان چه تغییری می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی