ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین پیشرانه ۸ سیلندر توربو برای محصولات اسپرت لکسوس در راه است

تویوتا دیگر مانند گذشته روی موتورهای 8 سیلندر تمرکز ندارد. نسل فعلی لکسوس LS هم فقط با پیشرانه 6 سیلندر عرضه می‌شود. حتی شایعات می‌گویند که نسل بعدی تاندرا هم به جای پیشرانه غول آسای ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

تویوتا دیگر مانند گذشته روی موتورهای 8 سیلندر تمرکز ندارد. نسل فعلی لکسوس LS هم فقط با پیشرانه 6 سیلندر عرضه می‌شود. حتی شایعات می‌گویند که نسل بعدی تاندرا هم به جای پیشرانه غول آسای 5.7 لیتری 8 سیلندر، از یک پیشرانه کوچک شده 6 سیلندر بهره خواهد گرفت. با این حال، به تازگی شنیده شده که یک موتور 8 سیلندر جدید به سبد موتورهای یکی از نسخه‌های پرفورمنس محصولات لکسوس، اضافه خواهد شد که اولین موتور هشت سیلندر توربو این کمپانی محسوب می‌شود.. تویوتا این شایعه را که ابتدا توسط یکی از اعضای فروم GT86 مطرح شده بود، در سپتامبر 2020 تایید کرده بود. مدتی بعد هم شنیدیم که توسعه لکسوس LC F تا اطلاع ثانوی متوقف شده‌ است.

تویوتا و لکسوس در ساخت این موتور، یک حق اختراع جدید به ثبت رسانده اند. بر خلاف موتورهای V شکل، در این موتور دو توربو شارژر در مخزن سیلندرها قرار دارند. این ایده سبب می‌شود که لگ (تاخیر) رایج در موتورهای توربو کاهش یابد و دریچه گاز، واکنش سریع‌تری به راننده داشته باشد. جزئیات مربوط به این حق اختراع نشان می‌دهند که این موتور ممکن است در نسخه تک توربو شارژر هم عرضه شود. بنابراین احتمالا گروه خودروسازی تویوتا، دو ورژن مختلف از این موتور را برای مشتریان خود، در نظر می‌گیرد. ما انتظار داریم که نسخه مجهز به دو توربو شارژر، حداقل 600 اسب بخار قدرت داشته باشد.

اما تایید عرضه این موتورها از سوی تویوتا، به معنای تضمین قرار گرفتن آنها بر روی تمام محصولات این کمپانی نیست. اما حداقل می‌توان مطمئن بود که نسل جدید خودروهای پرفورمنس بالای لکسوس با این دو موتور، به بازار بیایند. خودروهایی همچون LS F، LC F و IS F. اگر چنین اتفاقی بیفتد، خودروهای سری M ب ام و یک رقیب قدرتمند پیدا می‌کنند. همچنین یکی از دلایل اصلی عرضه این پیشرانه، جبران کمبودهای مدل IS 500 است که با 472 اسب بخار قدرت، آنقدرها که لکسوس می‌خواهد، قوی و خیره‌کننده ظاهر نمی‌شود.

پیشرانه جدید خودروساز ژاپنی، فقط به محصولات لوکس لکسوس اختصاص نخواهد یافت. بلکه ممکن است یک نسخه قدرتمند از نسل بعدی توندرا هم از آن، استفاده کند. پیکاپی که در صورت عرضه، حریفی قدر برای امثال فورد F-150 رپتور و Ram 1500 TRX خواهد بود. تویوتا حتی در صورت تولید انبوه این پیشرانه، می‌تواند مدل افسانه‌ای Baja 1000 را هم احیا کند.

اتومبیلی که در دهه 1990 با رانندگی ایوان استوارت و با برخورداری از پیشرانه مهندسی شده به دست تیم TRD، در کلاس تروفی تراک‌ها بسیار مدعی بود. به هر جهت، امید است که پیشرانه 8 سیلندر جدید تویوتا به سرعت در سبد محصولات مختلف این شرکت، تکثیر شود. تویوتا هنوز هیچ اطلاعات فنی از این پیشرانه منتشر نکرده و خبری درباره تاریخ معرفی رسمی آن هم نداده است. اما پیش بینی می‌شود که بر روی فیس لیفت لکسوس LC در سال 2023، شاهد استفاده از این پیشرانه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی