ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به‌زودی پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ را متوقف می‌کند

مایکروسافت دیروز تمامی موانع موجود بر سر راه به‌روزرسانی نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ 20H2 را حذف کرد و حالا اعلام کرده که پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ (به‌روزرسانی مربوط به نوامبر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

مایکروسافت دیروز تمامی موانع موجود بر سر راه به‌روزرسانی نسخه ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ 20H2 را حذف کرد و حالا اعلام کرده که پشتیبانی از نسخه ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ (به‌روزرسانی مربوط به نوامبر ۲۰۱۹) از چند روز دیگر به پایان می‌رسد.

مایکروسافت می‌گوید پس از انتشار وصله بعدی نسخه ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ در روز سه‌شنبه، دیگر هیچ به‌روزرسانی امنیتی جدیدی برای این نسخه منتشر نخواهد شد. به گفته این شرکت، پشتیبانی از ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۹ از تاریخ ۲۱ اردیبهشت به پایان می‌رسد. این مسئله نسخه‌های خانگی (Home)، حرفه‌ای (Pro)، آموزشی حرفه‌ای (Pro Education) و حرفه‌ای ورک‌استیشن‌ها (Pro for Workstations) را که در ماه نوامبر ۲۰۱۹ منتشر شده‌اند در بر می‌گیرد.

کسانی که می‌خواهند در آینده از به‌روزرسانی‌های مایکروسافت برای ویندوز استفاده کنند، باید نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل را نصب کنند. نسخه ۱۹۰۹ ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی بزرگی برای این سیستم عامل به حساب نمی‌آمد و عمدتا به خاطر اضافه کردن قابلیت درج رویداد به پاپ‌آپ تقویم شناخته می‌شود.

مایکروسافت همچنین پشتیبانی از ویرایش‌های شرکتی (Enterprise) و آموزشی نسخه‌های ۱۸۰۳ و ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ را متوقف می‌کند. اگر می‌خواهید ویندوز خود را به‌روز کنید، کافیست از بخش تنظیمات به دنبال به‌روزرسانی‌های جدید بگردید.

کاربران ویندوز ۱۰ در حال حاضر منتظر جدیدترین به‌روزرسانی این سیستم عامل یعنی آپدیت 21H1 هستند که قبلا در مطلب جداگانه‌ای ویژگی‌های جدید آن را به شما معرفی کرده بودیم. این آپدیت شامل ویژگی‌هایی مثل پشتیبانی از دوربین خارجی برای قفل‌گشایی با Windows Hello، بهینه‌سازی‌هایی در Windows Defender Application Guard (WDAG) و تغییراتی در Windows Management Instrumentation (WMI) است.

البته مایکروسافت تمرکز اصلی خود را روی آپدیت بزرگ Sun Valley گذاشته است که در فصل پاییز منتشر خواهد شد و رابط کاربری ویندوز ۱۰ را تغییر می‌دهد. این شرکت به خاطر همین آپدیت، امسال ویندوز ۱۰ ایکس را منتشر نمی‌کند و توسعه آن را متوقف کرده تا همه کارمندانش روی آپدیت Sun Valley کار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی