ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دایون V5 در راه بازار؛ اولین مشخصات از وانت چینی ماموت خودرو

پس از قطعی شدن عرضه جک T8 و آمیکو آسنا توربو اتوماتیک به عنوان پیکاپ های آفرودی جدید بازار ایران، می بینیم که خودرویی دیگر هم در صف تولید این کلاس فنی قرار گرفته و ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پس از قطعی شدن عرضه جک T8 و آمیکو آسنا توربو اتوماتیک به عنوان پیکاپ های آفرودی جدید بازار ایران، می بینیم که خودرویی دیگر هم در صف تولید این کلاس فنی قرار گرفته و قرار است تا در سال جاری پا به جاده‌های کشور بگذارد. بر این اساس تست ها و آزمایش های فنی پیکاپ جدید ماموت خودرو آغاز شده و قرار است تا به زودی دایون V5 با نشان اختصاصی این خودروساز خصوصی به بازار بیاید.

با توجه به این تصاویر مشخص است که ماموت خودرو دو دستگاه دایون V5 را با پلاک گذر موقت برای تست های فنی آماده کرده است. پیکاپ دایون V5 یک خودروی شاسی مستقل است که در بازارهای مختلف با پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود و امکان سفارش گذاری آن در نسخه دو دیفرانسیل فراهم است.

این خودرو از نظر ساختار و پلتفرم مشابه به دانگ فنگ P16 و فودی F22 بوده و با توجه به تصاویر موجود قرار است که با پیشرانه دو لیتری توربو میتسوبیشی وارد بازار ایران شود.

طبق تصاویر منتشر شده، این خودرو با موتور ۲ لیتری توربو میتسوبیشی روانه بازار ایران شده است. این پیشرانه که با کد ۴F۲۰TC شناخته می‌شود روی فوتون تونلند جدید ایران خودرو نیز نصب شده است که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند. البته این موتور میتسوبیشی در خودروهای مختلف گشتاور حدود ۱۶۰ تا ۲۲۱ نیوتن‌ متر را تولید می‌کند و به همین دلیل اکنون نمی‌توان برای پیکاپ دایون V۵ مقدار قدرت و گشتاور تولیدی دقیقی را اعلام کرد.

نمای روبرو دایون V5

اما آن چه که مشخص است جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز بوده و در این بحث ساختار فنی متفاوتی نسبت به فوتون تونلند توربو بنزینی دارد.

دایون V5 طراحی ظاهری قابل قبول و نسبتا به روزی دارد اما طراحی کابین آن نسبتا دمده و تا حدود زیادی زمخت است که البته یکی از نکات عجیب و جالب توجه آن، استفاده از ساعت آنالوگ در بین دریچه‌های تهویه هوای پنل کاربری جلو داشبورد است. ظرفیت حمل بار دایون V5 نیز ۹۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

دایون V5

اطلاعاتی که در حال حاضر از این خودرو منتشر شده نشان می‌دهد مدل‌های اولیه از امکاناتی چون کامپیوتر سفر، تهویه الکتریکی و دیجیتال، نمایشگر لمسی، دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، رینگ‌های آلومینیومی و تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت بهره می‌برد که البته از این نسخه‌ها برای انجام تست‌های فنی استفاده خواهد شد.

همچنین با توجه به این که دایون V۵ در ایران دارای رقبایی چون KMC T۸ و فوتون تونلند S بنزینی توربو است، شرکت عرضه کننده برای رقابت بهتر احتمالا برای آن امکانات بیشتری نظیر سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه‌ای، دوربین عقب و سنسور نور را نیز در نظر خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی