ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله سایبری عملکرد یکی از بزرگترین خطوط انتقال سوخت آمریکا را مختل کرد

شرکت «کولونیال پایپ‌لاین» که ۴۵ درصد از سوخت ساحل شرقی آمریکا را جابه‌جا می‌کند، می‌گوید فعالیت‌های خود را متوقف کرده چون مورد حمله سایبری قرار گرفته است. این اتفاق نشان می‌دهد که تهدید حملات باج‌افزاری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

شرکت «کولونیال پایپ‌لاین» که ۴۵ درصد از سوخت ساحل شرقی آمریکا را جابه‌جا می‌کند، می‌گوید فعالیت‌های خود را متوقف کرده چون مورد حمله سایبری قرار گرفته است. این اتفاق نشان می‌دهد که تهدید حملات باج‌افزاری و سایر حملات سایبری می‌تواند تا چه اندازه بر زندگی مردم اثر بگذارد.

این شرکت منبع تامین محصولات نفتی از جمله بنزین، دیزل، سوخت جت، نفت خانگی گرمایشی و سوخت ارتش آمریکاست. کولونیال پایپ‌لاین در بیانیه‌ای در خصوص این حمله گفت: «شرکت کولونیال پایپ‌لاین در تاریخ ۱۷ اردیبهشت متوجه شد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است. ما در واکنش اولیه به این حمله سیستم‌های آلوده را آفلاین کردیم و در نتیجه عملکرد تمام خط لوله‌مان موقتا متوقف شد. در ادامه از یک شرکت امنیت سایبری بزرگ کمک خواستیم و آن‌ها مشغول بررسی ماهیت و ابعاد این اتفاق شدند. ما نهادهای قانونی و سایر ادارات فدرال را در جریان گذاشته‌ایم.»

این شرکت در دنباله بیانیه خود افزود: «در این لحظه، هدف اصلی ما بازگرداندن ایمن و کارآمد خدمات به شرایط عادی است.» تصویر زیر نقشه سیستم خط لوله کولونیال را نشان می‌دهد که هنوز زیر حمله قرار دارد. اگر تعطیلی فعالیت خط لوله شرکت کولونیال ادامه‌دار شود، انتظار می‌رود که بخش‌هایی از آمریکا با کمبود سوخت یا حتی افزایش قیمت بنزین مواجه شوند، چون بخش‌های بزرگی از ساحل شرقی این کشور تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.

کولونیال پایپ‌لاین روزانه ۲.۵ میلیون بشکه بنزین و سایر سوخت‌ها را از طریق ۸۸۵۰ کیلومتر خط لوله خود جابه‌جا می‌کند. با وجود این که تحقیقات دولت آمریکا هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما یکی از مقامات سابق دولتی و دو منبع آگاه در بازار می‌گویند هکرها احتمالا عضو یک گروه حرفه‌ای بوده‌اند. این مقام سابق دولت آمریکا مدعی است مظنون اصلی این حمله از دید بازرسان گروه DarkSide است که قبلا هم دست به حملات باج‌افزاری زده بود.

عضو ارشد امنیت سایبری در مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید: «آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری به یک مشکل سیستماتیک تبدیل شده است. تا زمانی که تدابیری به شکل جدی و تخصصی برای حفظ امنیت سایبری به کار گرفته نشود، احتمالا باید شاهد حملات بیشتری به سیستم‌های صنعتی نظیر خطوط لوله نفت و گاز یا تصفیه‌خانه‌های آب باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی