ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستند دیجیاتو: خطرناک‌ترین ویروس کامپیوتری تاریخ؛ MyDoom

ویروس کامپیوتری

بسیاری از ما رفتار عجیب و ناگهانی کامپیوترمان را دیده‌ایم. بهرحال در دنیای کامپیوتری امروز خطرات زیادی تجهیزات الکترونیکی ما را تهدید می‌کنند. به برخی از این تهدید‌ها ویروس گفته می‌شود. دلیل این نام‌گذرای رفتار مشابه یک ویروس کامپیوتری با ویروسی است که انسان را به بیماری مبتلا می‌کند. آن‌ها می‌توانند بسیاری از فایل‌های داخل یک کامپیوتر آلوده کنند. حتی برخی از این ویروس‌‌ها به صورت خودکار خودشان را برای سایر سیستم‌ها ارسال می‌کنند تا از این طریق گسترش پیدا کنند. ویروس کامپیوتری New Folder در ایران مشهور است. ویروسی که به سادگی از طریق درایوها منتقل می‌شود و می‌تواند در کامپیوتر کاربر صدها و حتی هزاران فولدر جدید و خالی بسازد.

تماشا از آپارات:

تماشا از یوتیوب:

قرار نیست تمام ویروس‌ها همینقدر ساده باشند. ویروس‌هایی وجود دارند که هدفشان از بین بردن سیستم‌ها یا بیرون کشیدن اطلاعات مهم از کامپیوترهای کمپانی‌های بزرگ است. سال ۲۰۰۴ دنیا با ویروسی مواجه شد که همواره از آن تحت عنوان خطرناک‌ترین ویروس کامپیوتری تاریخ یاد می‌کنند. یک ایمیل اسپم با تیترهایی عجیب برای بسیاری از کاربران فرستاده شد. برخی از آن گذشتند و برخی با باز کردن و دانلود فایل ضمیمه شده به آن پیش‌نیاز لازم برای شروع موجی وحشتناک را مهیا کردند. موجی که درنهایت ۵۰ میلیارد دلار خسارت از خودش به جا گذاشت.

این ویروس که MyDoom نام داشت شرکت‌های مختلفی از جمله گوگل و مایکروسافت را هدف قرار دهد. البته فقط پای یک ویروس وسط نبود. به مرور زمان نسخه‌های مختلفی از این ویروس کامپیوتری منتشر شد. هرکدام از ویروس‌ها می‌توانند کاری خاص را انجام دهند و مسیر را برای نسخه‌ای جدیدتر باز می‌گذاشتند. برای اینکه با خطرناک‌ترین ویروس کامپیوتری تاریخ آشنا شوید در ادامه همراهمان باشید. 

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.