ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آن روی چهره ثروتمندترین انسان دنیا: نگاهی به ۶ بررسی جف بزوس از محصولات آمازون

اکثر مردم جف بزوس را به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا می‌شناسند اما او در رده‌بندی بازبین‌های آمازون هم حضور دارد و در جایگاه ۷۸,۹۵۱,۶۰۹ قرار گرفته است. حالا شماری از این بررسی‌ها منتشر شده و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

اکثر مردم جف بزوس را به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا می‌شناسند اما او در رده‌بندی بازبین‌های آمازون هم حضور دارد و در جایگاه ۷۸,۹۵۱,۶۰۹ قرار گرفته است. حالا شماری از این بررسی‌ها منتشر شده و در ادامه نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

وب‌سایت Inc شش بررسی در بازه زمانی سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ از جف بزوس پیدا کرده که اطلاعات جالبی درباره تفکرات موسس و مدیرعامل آمازون ارائه می‌کند. سخنگوی آمازون تایید کرده که این بررسی‌ها از پروفایل آقای بزوس به دست آمده و دیدگاه‌های خود اوست.

بزوس در هر شش بررسی خود به محصولات حاضر در این فروشگاه پنج ستاره کامل داده که بالاترین امتیاز قابل ثبت است. او در این بازه زمانی شش ساله یک رمان تخیلی، کتاب غیرداستانی، یک فیلم سینمایی، یک دوربین دوچشمی و شیر لبنی را بررسی کرده است. در ادامه این بررسی‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

۱. فیلم Life is Beautiful

بزورس در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۰۰ فیلم Life is Beautiful را یک «شاهکار» خطاب کرد. او نوشت: «این فیلم تقریبا همان چیزی است باید باشد. به شکل هیستریکی بامزه و در عین حال بسیار غمبار. این فیلم در مجموع بسیار روحیه‌بخش است. تصویربرداری اثر شگفت‌آور و استفاده از رنگ‌ها فوق‌العاده است. خیلی حیف شد که دی‌وی‌دی آن فاقد صحنه‌های حذف‌شده بود. فکر می‌کنم در آثار «بنینی» دیدن برداشت‌های مختلف بسیار خنده‌دار باشد. فیلم بسیار خوبی بود!»

۲. دوربین Canon 18x50 Image Stabilization All-Weather

موسس آمازون در سپتامبر ۲۰۰۰ درباره بهترین دوربین دوچشمی بازار از دید خودش نوشت: «مشکل دوربین‌های دوچشمی قدرتمند این است که مردم نمی‌توانند آن‌ها را ثابت نگه دارند و لرزش‌ها باعث می‌شود عملا بدون سه‌پایه نتوانید چیزی ببینید. لرزشگیر این دوربین مشکل را حل کرده و همه‌چیز را ثابت نگه می‌دارد. دوربین دوچشمی کانن یک محصول گران قیمت است که خودش را از رقبا جدا می‌کند و یکی از آن محصولاتی است که باعث می‌شوند فناوری شبیه جادو به نظر برسد.»

البته او در ادامه دو انتقاد را به این دوربین وارد می‌کند: «اول: برای محصولی با این قیمت بالا خودشان باید بند دور گردن را به دستگاه وصل کنند، که البته موضوع مهمی نیست ولی اگر از قبل انجام می‌شد بهتر بود. دوم: ای کاش پوشش لنزها کیفیت بهتری داشتند و به خود دستگاه وصل می‌شدند تا به راحتی گم نشوند. البته این هم موضوع مهمی نیست.»

۱۳۶ نفر اعلام کردند که این بررسی برایشان مفید بوده و از این رو بازبینی دوربین دوچشمی کانن محبوب‌ترین بررسی آقای بزوس است.

۳. کتاب The Proving Ground: The Inside Story of the 1998 Sydney to Hobart Race

مدیرعامل آمازون در ژوئن ۲۰۰۱ درباره این کتاب نوشت: «این کتاب درباره مردم است – مجموعه فوق‌العاده جذابی از افراد مصمم و رقابت‌طلب وارد شرایطی چالش‌برانگیز و خطرناک‌تر از هر آن چیزی می‌شوند که انتظارش را داشتند.»

۴. کتاب Project Orion: The True Story of the Atomic Spaceship

جف بزوس در آوریل سال ۲۰۰۲ درباره این کتاب که روایت‌گر داستان فضاپیمایی با سوخت اتمی است، نوشت: «برای کسانی که رویای بازدید از سایر سیارات را در سر دارند، دیدن حلقه‌های زحل بدون دخالت تلسکوپ یا سایر ابزارهای نجومی تنها از طریق خواندن «پروژه شکارچی» ممکن می‌شود. «جورج دایسن» برای نوشتن این کتاب تحقیقات زیادی درباره این پروژه محرمانه انجام داده. شدیدا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم.»

۵. رمان Down and Out in the Magic Kingdom

جف بزوس

بزوس در ژانویه ۲۰۰۳ درباره این رمان نوشت: «ایده‌ها فوق‌العاده جذاب و آماده پژوهش هستند و نویسنده شما را وادار به تحمل شخصیت‌های خشک و بدقلق نمی‌کند. بالعکس، شخصیت‌ها کاملا زنده هستند و فوق‌العاده درون این دنیا تلفیق شده‌اند. «کوری داکترو» باید برای نوشتن این رمان تحسین شود. شدیدا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم.»

۶. شیر Tuscan Dairy Whole Vitamin D

جف بزوس

بزوس پس از حدود سه سال غیبت در ماه اوت ۲۰۰۶ دوباره دست به کیبورد شد و نوشت: «آن‌قدر شیر دوست دارم که از روز تولدم تقریبا هر روز شیر نوشیده‌ام. با این حال فکر نمی‌کنم روز اول زندگی‌ام Tuscan خورده باشم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ami_ald
    ami_ald | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

    دارک مود سایتتون مشکل داره تیتر خبر هارو به رنگ مشکی در میاره که تقریبا خوانا نیست لطفا درستش کنید

مطالب پیشنهادی