ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از شورای مرکزی نصر کشور انصراف دادند

نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با انتشار بیانیه‌ای از انصراف خود در شورای مرکزی سازمان نظام صفی رایانه‌ای کشور خبر دادند. آنها در این بیانیه به شرح دلایل این انصراف پرداخته‌اند و مواردی چون ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با انتشار بیانیه‌ای از انصراف خود در شورای مرکزی سازمان نظام صفی رایانه‌ای کشور خبر دادند. آنها در این بیانیه به شرح دلایل این انصراف پرداخته‌اند و مواردی چون برائت جستن از تخلفات قانونی انجام شده، عملکرد شورای مرکزی تحت سیطره مرامنامه «اتحاد آباد»، ایجاد تشکلات غیرقانونی و ایجاد دوقطبی کاذب مخرب توسط عده‌ای در شورای مرکزی اعلام داشته‌اند.

بیانیه‌ای که دقایقی پیش منتشر شده توسط «آزاد معروفی»، «فرهاد کرم‌زاده» و علیرضا عابدی نژاد به عنوان نمایندگان نصر تهران امضا شده و دلایل انصراف استان تهران از شورای مرکزی در آن ذکر شده است. اولین دلیل ذکر شده برائت جستن از تخلفات اعلام شده و درباره آن چنین توضیح داده شده است: «عده‌ قلیلی در شورای مرکزی با تحت کنترل گرفتن کانال‌های اطلاع‌رسانی از قبل ایجاد و برنامه‌ریزی شده، به اشکال گوناگون در حال تفرقه‌افکنی و ایجاد دوقطبی‌های کاذب مخرب، در راستای رسیدن به اهداف و منافع شخصی خود هستند.»

این بیانیه در ادامه تاکید دارد که عملکرد شورای مرکزی تحت سیطره مرامنامه‌ای موسوم به «ایران آباد» قرار گرفته است. ایران آباد ائتلافی بود که توسط نصر شهرستان‌ها در زمان انتخابات شورای مرکزی به وجود آمد و توسط نصر تهران همراهی نشد.  بیانیه سازمان نصر تهران می‌گوید که شورای مرکزی در سایه این موضوع تشکلات غیرقانونی ایجاد کرده است: «در بدعتی جدید و خطرناک تشکلاتی غیرقانونی ایجاد کرده است که نه تنها کنترل شورای مرکزی، بلکه کنترل هیات مدیره‌های استانی را نیز می‌خواهد در دست بگیرد.»

در ادامه این بیانیه به موضوعاتی چون «عدم رعایت آئین‌نامه‌ها و مقررات، و همچنین ایجاد بدعت‌هایی در راستای منافع گروهی خاص» اشاره شده است که در این مورد مثال‌هایی نیز زده شده است: «عدم برگزاری انتخابات هیات رئیسه و کاندیداهای ریاست سازمان در زمان تعیین شده (تخلف قانونی و صریح از ماده ۶۶ اساسنامه) و تلاش برای تغییر شیوه‌های برگزاری انتخابات کاندیداهای ریاست نمونه‌هایی از این موارد هستند.«

در روز گذشته سه کاندیدای ریاست سازمان نصر کشور به صورت آنلاین برگزار شد و در این انتخابات هیچ کسی از نمایندگان تهران حضور نداشت.

آتش اختلافات بین نصر تهران و سایر استان‌ها از اواخر سال گذشته آغاز و تا به امروز پررنگ شده، اختلافی که خود نصر تهران در بیانیه اخیر خود می‌گوید توسط عده‌ قلیلی در شورای مرکزی به وجود می‌آید و مستمر می‌شود. با این حال مدیران نصر برخی استان‌ها در گفتگو با دیجیاتو اعتقاد دارند که شروع کننده این موضوع نصر تهران و صحبت‌های مطرح شده توسط مسئولان این نهاد صنفی درباره استان‌ها بوده است.

باید خاطر نشان شد نصر تهران در پایان بیانیه خود تاکید کرده همچنان برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع و مشکلات تمامی اعضای صنف در سراسر کشور نهایت تلاش خود را خواهند کرد با این حال با وجود این اختلافات باید دید که همکاری بین نصر تهران و سایر نهادهای سراسر کشور و همچنین نصر کشور در آینده چطور خواهد بود.

متن کامل این بیانیه در وبسایت سازمان نصر تهران وجود دارد که می‌توانید آن را در این لینک بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی