ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوئینگ تاریخ دومین پرواز آزمایشی کپسول استارلاینر را مشخص کرد

شرکت بوئینگ اعلام کرده که با همکاری ناسا ۳۰ ژوئیه مصادف با ۸ مرداد دومین آزمایش کپسول فضایی استارلاینر را انجام می‌دهد. این شرکت باید در آزمایش بعدی تمامی مشکلات آزمایش نخست را برطرف کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

شرکت بوئینگ اعلام کرده که با همکاری ناسا ۳۰ ژوئیه مصادف با ۸ مرداد دومین آزمایش کپسول فضایی استارلاینر را انجام می‌دهد. این شرکت باید در آزمایش بعدی تمامی مشکلات آزمایش نخست را برطرف کرده باشد تا به رقیب جدی‌تری برای کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس تبدیل شود.

بوئینگ در بیانیه‌ای می‌گوید این کپسول از پایگاه فضایی «کیپ کاناورال» در فلوریدا پرواز خواهد کرد و برای وصل شدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی تلاش می‌کند. آن‌گاه پس از یک وقفه کوتاه به زمین برمی‌گردد و فرود می‌آید.

این شرکت با اشاره به اینکه زمان‌بندی آزمایش کپسول آن‌ها با ایستگاه فضایی بین‌المللی و تیم راکت «اطلس ۵» از United Launch Alliance هماهنگ شده، گفت: «بوئینگ و ناسا می‌خواهند جمعه ۸ مرداد ساعت ۲۳:۲۳ کپسول بدون سرنشین استارلاینر را طی ماموریت Orbital Flight Test-2 یا OFT-2 به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستند.»

اگر آزمایش دوم بوئینگ موفق باشد و مطابق برنامه انجام شود، این شرکت تا پیش از پایان ۲۰۲۱ در آزمایش سوم به سراغ انتقال سه فضانورد به ایستگاه فضایی و بازگرداندن آن‌ها به زمین خواهد رفت. بوئینگ در ادامه در ماموریت‌های خود تا حداکثر ۷ فضانورد را به‌صورت همزمان به مدار خواهد برد.

این شرکت می‌گوید اخیرا آزمایش کامل نرم‌افزار پرواز استارلاینر را تکمیل کرده است. در این آزمایش، ماموریت OFT-2 با کمک تیم‌های عملیاتی و سخت‌افزارهای مربوطه در طول پنج روز شبیه‌سازی شده است.

آزمایش نخست استارلاینر که در دسامبر سال ۲۰۱۹ انجام گرفت، نتوانست به مدار مدنظر این شرکت برسد و با شکست روبرو شد. تیم مهندسان بوئینگ با بررسی کپسول استارلاینر مشکلات متعدد آن را پیدا و حل کردند.

ناسا بوئینگ را به عنوان یکی از اعضای برنامه «کامرشال کرو» انتخاب کرده است. این برنامه زمینه همکاری ناسا با شرکت‌های فناوری خصوصی را فراهم می‌کند تا بسترساز سفرهای فضایی در عصر پیش رو شود. برنامه کامرشال کرو تاکنون به لطف اسپیس ایکس موفقیت‌های زیادی داشته و حالا برنامه سفر به ماه و مریخ را در سر دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی