ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

واژگونی تنها نسخه SSC Tuatara؛ برنامه شکستن رکورد سرعت دوباره به تعویق افتاد

هایپرکار آمریکایی جنجال برانگیز یعنی همان SSC Tuatara، از پیشرانه 5.9 لیتری V8 تویین توربو بهره می‌برد که 1,780 اسب بخار قدرت دارد. اما به تازگی این خودرو برای اثبات عملکرد خود، با یک شکست ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

هایپرکار آمریکایی جنجال برانگیز یعنی همان SSC Tuatara، از پیشرانه 5.9 لیتری V8 تویین توربو بهره می‌برد که 1,780 اسب بخار قدرت دارد. اما به تازگی این خودرو برای اثبات عملکرد خود، با یک شکست دیگر روبرو شد. در گزارش وب‌سایت The Drive که ویدیویی از یک دستگاه Tuatara تصادف کرده را هم در بر می‌گیرد، این اتومبیل هنگام حمل با خودروبر، از یک سانحه خطرناک جان سالم به در می‌برد. این SSC Tuatara در تاریخ 13 آوریل بر اثر وزش باد شدید، واژگون شده بود. بله اما شاید باورتان نشود که این خودرو متعلق به کسی نیست جز «لاری کاپلین»، همان شخصی که ماه ژانویه با این خودرو، می‌خواست رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی جهان را بشکند.

ظاهرا Tuatara مورد نظر همراه با تیم SSC در راه فلوریدا برای ثبت دومین رکورد 300 مایل بر ساعت بوده است. این برنامه قرار بوده که تاریخ 17 آوریل برگزار گردد. جارود شلبی، مالک برند SSC به The Drive گفته که خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته و فقط راننده و یکی از سرنشینان بعد از تصادف، در بیمارستان بستری شده‌اند. SSC تاکنون در ثبت رکورد سریع‌ترین اتومبیل جهان، با شکست‌های متعددی روبرو شده است. اولین بار، در جریان ثبت سرعت 316 مایل بر ساعت (508 کیلومتر بر ساعت) در نوادا، هوا به شدت بارانی شد و تیم SSC را مجبور به تکرار مجدد رکورد گیری کرد.

البته SSC در نهایت موفق شد میانگین سرعت 282.9 مایل بر ساعت (455.2 کیلومتر بر ساعت) را دو مرتبه ثبت کند. برای یادآوری بد نیست بدانید که بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+ در سال 2019 فقط یک بار توانست به این سرعت دست یابد. به دلیل اینکه SSC Tuatara نتوانسته رکورد نوادا را بار دیگر تکرار کند، هنوز بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان به عملکرد آن ایمان نیاورده اند. بنابراین تیم SSC همچنان در تلاش است تا دوباره رکورد سرعت فراتر از 300 مایل بر ساعت را بشکند. اما تصادف اخیر، بار دیگر آنها را از دستیابی به هدفشان، باز نگه داشت.

طبق تصاویر رسیده به دست The Drive، خودرو Tuatara حاضر در تصادف، آسیب‌هایی جدی دیده است. البته آقای شلبی به رسانه‌ها گفته که خسارات وارد به خودرو، بیشتر به ظاهر و تزئینات آن وارد شده و شاسی، قوای محرک و سیستم تعلیق تقریبا در امان مانده اند. با این حال، به نظر می‌رسد که SSC Tuatara همچنان آمادگی لازم برای شکستن رکورد سرعت بیش از 300 مایل بر ساعت را دارد. قطعا تیم SSC شانس دوباره خود برای این رکورد شکنی را امتحان می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی