ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زنجیره تامین اپل در هند تحت تاثیر موج جدید ویروس کرونا قرار گرفت

۱۳ نفر از کارکنان دو کارخانه ویسترون و فاکسکان از زنجیره تامین اپل در کشور هند به ویروس کرونا مبتلا شدند. این اتفاق بخشی از فعالیت‌های این دو کارخانه را دچار مشکل کرد ولی حالا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۵

۱۳ نفر از کارکنان دو کارخانه ویسترون و فاکسکان از زنجیره تامین اپل در کشور هند به ویروس کرونا مبتلا شدند. این اتفاق بخشی از فعالیت‌های این دو کارخانه را دچار مشکل کرد ولی حالا ظاهرا فعالیت‌ها به روند عادی بازگشته است.

فاکسکان شنبه تایید کرد که ۱۰ مهندس چینی در کارخانه شهر «چنای» هند کرونا گرفته‌اند. با مثبت شدن نتیجه آزمایش این ۱۰ نفر، آن‌ها فورا در بیمارستانی در همان منطقه قرنطینه شدند. به دنبال این اتفاق، کارخانه فاکسکان ضدعفونی شد اما به فعالیت‌هایش ادامه داد. مدیریت این کارخانه اعلام کرده که لوازم و تجهیزات لازم را در اختیار کارکنان خود قرار خواهد داد تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس جلوگیری کند.

خبرگزاری Central News Agency می‌گوید فاکسکان آماده است تا با تبعیت از سیاست‌های دولت محلی تغییرات لازم برای مقابله با موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا را اجرا کند. با این حال، منابع گزارش داده‌اند که به خاطر اثرات منفی تعطیلی کارخانه، دولت به فاکسکان اجازه داده تا خط تولید را فعال نگه دارد و کارش را متوقف نکند.

شیوع ویروس کرونا در فاکسکان تنها اتفاقی نیست که احتمالا زنجیره تامین اپل در هند را تحت تاثیر قرار خواهد داد. شرکت ویسترون پنج روز پیش از کشف موارد ابتلا به کووید-۱۹ خبر داده بود و آزمایش کرونای سه نفر از مهندسان این شرکت در کارخانه «کولار، کارناتاکا» مثبت شد.

ویسترون به محض آگاهی از ابتلای کارمندان به ویروس کرونا، دولت محلی را در جریان گذاشت و به مدت پنج روز کارخانه را تعطیل کرد تا طبق پروتکل‌های پیش‌گیری محیط را ضدعفونی کند. در این فاصله زمانی، سایر نیروها تحت نظارت قرار گرفتند و آماده‌سازی‌های لازم برای واکسیناسیون آن‌ها انجام شد.

فاکسکان و ویسترون از جمله اعضای اصلی زنجیره تامین اپل هستند که محصولات نهایی این شرکت را مونتاژ می‌کنند. در حال حاضر مشخص نیست که این اتفاق دقیقا چه تاثیری بر تولیدات اپل خواهد گذاشت، ولی چون فاکسکان تعطیلی طولانی مدتی نداشته، احتمالا شاهد مشکل جدی در خط تولید نخواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی