ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آشنایی با اپلیکیشن LiveBook؛ آموزش آنلاین با چاشنی واقعیت افزوده

پس از همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز آموزشی، آموزش آنلاین تنها راه باقی‌مانده برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان است و همین اجبار به استفاده از اینترنت باعث شده که مبحث آموزش غیرحضوری بیش از ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

پس از همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز آموزشی، آموزش آنلاین تنها راه باقی‌مانده برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان است و همین اجبار به استفاده از اینترنت باعث شده که مبحث آموزش غیرحضوری بیش از پیش جدی گرفته شود. به همین ترتیب محصولاتی مثل اپلیکیشن LiveBook که امروز با آن آشنا می‌شوید، با محتوای آموزشی مطابق با کتاب‌های وزارت علوم که داشتند تا امروز در بازار داخلی توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرده‌اند.

میکرو لرنینگ یکی از متدهای آموزشی است که در آموزش آنلاین و الکترونیک کاربرد زیادی دارد. در این روش آموزشی، محتوا به بخش‌های کوچک تقسیم می‌شود تا روند آموزش تسهیل شود. اپلیکیشن لایو بوک هم بر همین اساس طراحی شده و محتوای آموزشی کتاب‌های درسی تمام پایه‌ها بر اساس مباحث مختلف، در آن تقسیم‌بندی شده‌اند.

هر چند که حقوق انتشار کتاب‌های درسی متعلق به وزارت آموزش و پرورش است اما اپلیکیشن LiveBook در قدم اول، فایل کتاب‌های آموزشی وزارتی را با اجازه‌ی رسمی در دسترس کاربران خود قرار داده و این یکی از مزایای آن به شمار می‌رود.

دانش آموزان در لایو بوک می‌توانند متن کامل کتاب‌های درسی پایه‌های اول دبستان تا دوازدهم تمامی رشته‌ها را پس از انتخاب پایه و نام درس، به صورت یک فایل از بخش کتاب الکترونیک دریافت کرده و مطالعه کنند.

بخش مهم‌تر این اپلیکیشن،‌ مواد آموزشی دیگری چون ویدیوهای تدریس و فایل‌های صوتی است که به تفکیک درس و مبحث طبقه‌بندی شده‌اند. این موارد آموزشی توسط ناشرهای مختلفی تولید شده‌اند و کماکان این امکان هم هست که مدرسان و دانش‌آموزان با آپلود محتوا، این کلکسیون آموزشی را تکمیل‌تر کنند.

برای استفاده از این بخش باید با وارد کردن شماره تلفن‌ همراه در اپلیکیشن عضو شوید تا علاوه بر دسترسی به ویدیوها و تماشای آن‌ها، بتوانید محتوای منتخب‌تان را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان‌تان هم به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از بخش‌های این اپ، نمونه‌سؤالات موضوعی هستند که پس از انتخاب کتاب و مبحث مورد نظرتان، می‌توانید در بخش نمونه آزمون به یک بانک سوال گسترده دسترسی پیدا کنید که آزمون‌های برخی از مدارس سراسر کشور در سال‌های اخیر را جمع آوری کرده است.

اما یکی از موضوعات برجسته در لایو بوک، واقعیت افزوده است. اپلیکیشن LiveBook از فناوری AR یا همان واقعیت افزوده بهره می‌برد که کمک می‌کند تا محتوای مرتبط با هر صفحه را راحت‌تر پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید فقط با اسکن کردن صفحه‌ی کتاب درسی، خیلی سریع به محتوای الکترونیکی مرتبط در اپلیکیشن برسید.

این قابلیت به خوبی عمل می‌کند و در سرعت رسیدن به محتوا، عملکرد شایسته تحسینی دارد. اما با توجه به این که محتوا در برخی پایه‌ها و دروس چندان کامل نیست، نمی‌تواند آن طور که باید و شاید کاربردش را به نمایش بگذارد و تبدیل به نقطه عطفی شود که به خاطرش استفاده از اپلیکیشن را ادامه بدهید.

در واقع شاید تمرکز بیشتر سازندگان اپلیکیشن لایو بوک روی «محتوا» و نه تکنولوژی‌های روز، می‌توانست ارزش وجود AR در آن را بیشتر از چیزی که در حال حاضر هست، بالا ببرد. اما با این وجود هم نمی‌توان منکر آن شد که لایو بوک عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و بیش از 100 هزار نصب فعال در پلی استور هم گواهی بر این ادعاست.

ضمنا با توجه به اینکه توسعه‌دهندگان در صدد استفاده از اساتید و مدرسین برای تولید محتوای بیشتر هستند، این احتمال هم وجود دارد که محتوای دروس لایو بوک در ادامه تکمیل‌تر شود و محتواهای مکمل تنوع بیشتری پیدا کنند. این اپلیکیشن فعلا برای کاربران سیستم‌عامل اندروید و به صورت رایگان منتشر شده اما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارائه‌اش روی پلتفرم آی او اس هم باشیم.

LiveBook‏

LiveBook‏

سازنده: VoooP Media قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 34 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی