ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آپدیت کروم ۹۰ با سه ویجت جذاب برای iOS منتشر شد

گوگل امروز آپدیت کروم ۹۰ را با پشتیبانی از سه ویجت جدید برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر کرده که یکی از آن‌ها بازی معروف دایناسور این مرورگر است. قابلیت‌های جدید این نسخه روی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

گوگل امروز آپدیت کروم ۹۰ را با پشتیبانی از سه ویجت جدید برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر کرده که یکی از آن‌ها بازی معروف دایناسور این مرورگر است. قابلیت‌های جدید این نسخه روی دستگاه‌های مجهز به iOS 14 یا بالاتر کار می‌کند.

نسخه جدید کروم سه ویجت جدید را برای این مرورگر به ارمغان می‌آورد. ویجت اول نواری را به شما ارائه می‌کند که می‌توانید در آن جستجو کنید یا آدرس صفحات اینترنتی را بنویسید. ویجت دوم ابزار پیشرفته‌تری است که علاوه بر نوار ویجت اول، امکان دسترسی به حالت Incognito، جستجوی صوتی و اسکن تصویری را فراهم می‌کند. ویجت سوم هم همان بازی معروف دایناسور است که در هنگام قطعی اینترنت در مرورگر کروم به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

برای افزودن این ویجت‌ها به صفحه Home آیفون کافیست انگشت خود را روی صفحه نگه دارید و گزینه + را از بالای سمت چپ انتخاب کنید. البته به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به ویجت‌ها باید پس از آپدیت کروم یک بار مرورگر را باز کرده باشید. طبق اعلام گوگل، کروم ۹۰ همچنین دارای قابلیتی برای ویرایش اسامی کاربری و گذرواژه‌های ذخیره‌ شده در این مرورگر است.

کروم ماه پیش برای اولین بار از نوامبر سال ۲۰۲۰ آپدیت نسخه ۸۷ را منتشر کرد، با این حال آپدیت قبلی فقط روی حل باگ‌ها تمرکز داشت. گوگل همچنین به شکل عجیبی از انتشار نسخه‌های ۸۸ و ۸۹ کروم در iOS صرف‌نظر کرد و به‌طور مستقیم دست به انتشار کروم ۹۰ زد. این نسخه اواسط ماه آوریل برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید منتشر شده بود.

این شرکت حالا در حال کار روی کروم ۹۱ است و چندی قبل اعلام کرد که آپدیت بعدی مرورگر خود را با پشتیبانی از مجوز خواندن کلیپ‌بورد در دسکتاپ منتشر می‌کند. کاربران با این قابلیت مثلا می‌توانند از حافظه کلیپ‌بورد برای کپی فایل‌ها به ایمیل استفاده کنند تا لزوما نیازی به درگ و دراپ نداشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی