ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل برای لپ‌تاپ‌ها و ورک‌استیشن‌ها معرفی شدند

اینتل امروز از ۵ پردازنده عادی و ۵ پردازنده تجاری از نسل یازدهم پردازنده‌های سری H با اسم مستعار «تایگر لیک H» رونمایی کرد. هر دو گروه دارای سه تراشه هشت هسته‌ای و دو تراشه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

اینتل امروز از ۵ پردازنده عادی و ۵ پردازنده تجاری از نسل یازدهم پردازنده‌های سری H با اسم مستعار «تایگر لیک H» رونمایی کرد. هر دو گروه دارای سه تراشه هشت هسته‌ای و دو تراشه شش هسته‌ای‌ هستند. توان همه پردازنده‌ها ۳۵ وات است، به استثنای تراشه پرچمدار Core i9-11980HK که با توان ۶۵ وات کار می‌کند. این پردازنده‌ها قرار است در بیش از ۳۰ اولترابوک با حداکثر ضخامت ۲۰ میلی‌متر و بیش از ۸۰ ورک‌استیشن عرضه شوند.

اینتل می‌گوید تراشه‌های جدید نسبت به تراشه‌های قبلی نسل دهم یعنی «کامت لیک» پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. این شرکت مدعی است عملکرد پردازنده‌ها در حالت چندرشته‌ای نسبت به نسل قبل ۱۹ درصد بهتر شده. پردازنده Core i9-11980HK نسبت به پردازنده قبلی کامت لیک در اجرای بازی‌هایی مثل Hitman 3 ،Far Cry New Dawn و Rainbow Six Siege عملکرد بسیار بهتری دارد.

این شرکت ادعا می‌کند که 11980HK در اجرای این بازی‌ها AMD Ryzen 9 5900HX را شکست می‌دهد. Core i5-11400H هم می‌تواند در برخی از این بازی‌ها Ryzen 9 5900HS را از پیش رو بردارد. اینتل هنوز صحبتی درباره مصرف باتری این تراشه‌ها نکرده و شاید باید کمی نگران باشیم، چون پردازنده‌های AMD در دو سال اخیر در این زمینه پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند.

پردازنده نسل یازدهم اینتل از حداکثر ۴۴ سکوی PCIe، تاندربولت ۴ با حداکثر پهنای باند ۴ گیگابیت بر ثانیه، Wi-Fi 6E (Gig+)، اورکلاک با Intel Speed Optimizer، توربو بوست حداکثر ۵ گیگاهرتزی و Optane H20 بهره می‌برند.

تراشه‌های تجاری اینتل از پلتفرم Intel vPro پشتیبانی می‌کنند که شامل چندین قابلیت امنیتی و ابزار مدیریتی مخصوص کسب و کارها از جمله Hardware Shield است و به ادعای اینتل برای اولین بار می‌تواند از سطح سیلیکون با هوش مصنوعی تهدیدات را شناسایی کند. این شرکت می‌گوید پردازنده Core i9-11950H نسبت به نسل قبل در مدیریت محصول ۲۹ درصد، در کارهای خدمات مالی ۱۲ درصد و در رسانه و سرگرمی ۲۹ درصد سریع‌تر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی