ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مروری بر گزارش گروه اسنپ در سال 99؛ ثبت رکوردهای طلایی در روزهای سخت کرونایی

بسیاری از کسب‌وکارها همواره با شروع سال جدید دست به ارزیابی خود زده و گزارش عملکردشان از سالی که گذشت را منتشر می‌کنند. اسنپ نیز برای دومین سال متوالی به مرور اتفاقات سال قبل و ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۶

بسیاری از کسب‌وکارها همواره با شروع سال جدید دست به ارزیابی خود زده و گزارش عملکردشان از سالی که گذشت را منتشر می‌کنند. اسنپ نیز برای دومین سال متوالی به مرور اتفاقات سال قبل و ارزیابی خود پرداخته است. سالی که با شیوع کرونا و رشد بی‌سابقه دلار، پر از چالش‌های عجیب برای کسب‌وکارهای مختلف بود.

امروز اسنپ دیگر فقط یک تاکسی اینترنتی نیست و این سوپر اپلیکیشن، سبد متنوعی از خدمات و سرویس‌ها را در اختیار بیش از 40 میلیون کاربر خود قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان سفارش غذا، خرید از سوپرمارکت، شارژ سیم‌کارت، ارسال بار، خرید بلیت، رزرو اقامتگاه و مشاوره پزشکی اشاره کرد.

خانواده 4 هزار نفری اسنپ طی سال 99 با ارائه خدمات در 13 سرویس مختلف که 4 سرویس آن متولد همین سال هستند، تلاش کردند تا زندگی را در شرایط سخت کرونا برای کاربرانش آسان‌تر کنند. از همین روی اسنپ در سالی که گذشت توانست بیش از 9 میلیون و 500 هزار کاربر جدید جذب کند تا جمع کل کاربران این سوپر اپ به 41 میلیون و 400 هزار نفر برسد.

رشد 30 درصدی کاربران اسنپ در یک سال، تنها آمار قابل توجه این پلتفرم نیست. استفاده از خدمات اسنپ فین‌تک همانند خرید شارژ و بسته اینترنت طی سال گذشته 727 درصد رشد داشته است. همچنین اسنپ تریپ و اسنپ مارکت به ترتیب رشد 169 و 103 درصدی را در سال 99 تجربه کرده‌اند.

انجام 2 میلیون و 320 هزار سفر، 199 هزار سفر باکس، بایک و وانت، بیش از 191 هزار سفارش از سرویس‌های اسنپ‌فود و 3 هزار و 475 مشاوره در یک روز از جمله رکوردهای خانواده اسنپ است که در بهمن و اسفندماه 99 ثبت شده‌اند.

ترین‌های سال 99

کاربران سوپر اپ اسنپ در سالی که گذشت، بیش از 3 میلیارد و 115 میلیون بار به این اپلیکیشن سر زده‌اند و 8 میلیون و 536 هزار بار در روز آن را باز کرده‌اند. یعنی از هر 10 کاربر، حداقل 2 کاربر اپ اسنپ را هر روز باز کرده‌اند.

بخش امتیاز اسنپ کلاب، محبوب‌ترین بخش این سوپر اپ بوده که کاربران بیش از 39 میلیون بار به سراغ آن رفته‌اند.

گزارش اسنپ

بیمه، گیشه و خدمات خودرو جدیدترین سرویس‌هایی هستند که طی سال گذشته به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند. پزشک و مشاوره، سرمایه‌گذاری، اسباب‌کشی و فروشگاه نیز تازه‌های سال 99 به حساب می‌آیند.

در کمپین «اسنپ‌باز» کاربران این پلتفرم می‌توانند شانس خود را برای بردن جوایز هیجان‌انگیز و متنوع اسنپ امتحان کنند که استقبال از این کمپین باعث شده تا جذاب‌ترین بنر سال گذشته باشد.

درخواست خودرو، هم‌چنان محبوب‌ترین

درخواست خودرو اولین سرویس اسنپ برای کاربرانش بود که هم‌چنان پس از 6 سال محبوب‌ترین سرویس است. در سالی که گذشت هر سفر با اسنپ به طور میانگین 16 دقیقه طول کشیده و 9.35 کیلومتر برای انجام آن‌ها طی شده است.

طبق گزارش اسنپ کاربران بیش از 131میلیون و 998هزار و 385 ساعت را در اسنپ سپری کردند، چیزی معادل 15هزار و 68 سال از عمرشان! برای درک بهتر بزرگی این عدد، اسنپ مثال جالبی زده است: «اگر همین حالا سوار یک ماشین زمان شوید و 15 هزار سال به گذشته برگردید می‌توانید در ساخت زیگورات چغازنبیل استان خوزستان مشارکت کرده و 2500 سال هم وقت اضافه دارید تا ساخت آن را تمام کنید.»

مقایسه مدت زمانی که کاربران در اسنپ گذرانده‌اند با سال 98، حاکی از کاهش 37 درصدی این آمار است که اجرای قرنطینه عمومی در این موضوع بی‌تاثیر نیست.

در این گزارش تعداد رانندگانی که در اسنپ ثبت‌نام کرده‌اند بیش از 2 میلیون و 431 هزار ثبت شده است که تنها 2.6 درصد از رانندگانش را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

گزارش اسنپ

اسنپ اشاره‌ای به تعداد کل سفرها در سال 99 نداشته است اما مجموع مسافت طی شده را بالغ بر 4 میلیارد و 587 میلیون کیلومتر ذکر کرده است که با این مسافت می‌توان از تهران، 874 هزار بار به پاریس یا یک میلیون و 738 هزار بار به قاهره سفر کرد!

126 سال مکالمه برای پشتیبانی

تیم پشتیبانی یکی از استراتژیک‌ترین بخش‌های اسنپ برای جلب رضایت کاربرانش است که در تمام روزهای سال 99 به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی 21 میلیون و 965 هزار تماس برای رفع مسائل و مشکلات کاربران بود. مجموع زمان این تماس‌ها به یک میلیون و یکصد هزار ساعت می‌رسد. این یعنی اگر تصور کنیم که تنها یک نفر در پشتیبانی موظف بود به این تماس‌ها پاسخ دهد، باید حدود 126 سال از عمرش را سپری می‌کرد تا به تمام این مکالمات بپردازد.

گزارش اسنپ

از جمله پرتکرارترین موضوعات تماس‌های برقرار شده با پشتیبانی توسط رانندگان می‌توان به تغییر وضعیت سفر، اعتراض به کنسلی، پرداخت نشدن کرایه و سهمیه بنزین اشاره کرد. برای مسافرین نیز تغییر مقصد سفر، کرایه پرداخت نشده و اطلاع از وضعیت سفر جزو پرتکرارترین دلایل برقراری تماس با این بخش بوده است.

به گفته اسنپ بیش از 3 میلیون تماس ورودی از شماره‌های غیرتکراری با این مرکز گرفته شده و یک و نیم میلیون تماس خروجی با شماره‌های غیرتکراری توسط پشتیبانی ثبت شده است و رکورد بیش‌ترین تماس با بخش پشتیبانی در یک روز مربوط به آذرماه 99 است که 46 هزار و 235 تماس با این مرکز گرفته شده‌است.

تولد 5 نوزاد در خودروهای اسنپ طی سال 99، از جالب‌ترین آمارهای ارائه شده این بخش از گزارش است.

رشد کارمندان اسنپ خودرو و باکس

هزار و 755 نفر در بخش‌های اسنپ خودرو و باکس مشغول به کار هستند که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است. بیش‌ترین تعداد نیروها در بخش پشتیبانی و عملیات فعالیت می‌کنند که 66 درصد از کارمندان کل اسنپ خودرو و باکس را تشکیل می‌دهند. بعد از آن تیم تکنولوژی با 320 نفر در بالاترین رده قرار دارد.

گزارش اسنپ

35 درصد از این نیروها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که 38 نفر از آن‌ها مادر هستند. کمتر از 10 درصد از نیروهای اسنپ نیز ایفاگر نقش پدر در خانواده خود هستند.

اسنپ از جمله پیشتازان اجرای دورکاری با شیوع کرونا بوده است و مدیر ارشد منابع انسانی آن در گفتگویی با دیجیاتو اعلام کرده بود تقریبا ۹۵ درصد از اعضای شرکت از راه دور کار می‌کنند. دورترین کسی که از دفتر مرکزی دورکاری می‌کند واقع در شهر زاهدان است که هزار و 491 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

به گفته اسنپ، 12 آذر تنها روزی است که اسنپی‌ها در آن جشن تولد ندارند و متولدین شهریور بیش‌ترین جمعیت را در این شرکت دارند.

ارائه تسهیلات مقابله با کرونا

اسنپ با راه‌اندازی باشگاه رانندگان خود تلاش می‌کند نیازهای کاربران راننده را در زمینه‌های خودرویی، درمانی و رفاهی شناسایی کند و امکانات لازم را برای رفع آن‌ها فراهم آورد.

با شیوع ویروس کرونا، دسته جدیدی نیز تحت عنوان تسهیلات مقابله با ویروس کرونا به خدمات این باشگاه اضافه شد که طبق آن بیش از 100 هزار خودرو در تهران، شیراز، کرج، مشهد و قم ضد عفونی شدند؛ جداکننده داخل خودرو به بیش از 150 هزار راننده تحویل داده شد و بالغ بر 50 هزار پکیج ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و کد تخفیف اسنپ‌دکتر و اسنپ‌فود بین رانندگان توزیع شد.

براساس گزارش اسنپ در سالی که گذشت بیش از 400 هزار کاربر راننده از خدمات باشگاه رانندگان استفاده کردند که به نسبت سال 98 با رشد 260 درصدی همراه بوده است. در این میان 123 هزار نفر لاستیک خودرو با تعرفه دولتی دریافت کردند و 10 هزار سیم کارت ایرانسل ویژه رانندگان خریداری شده است. همچنین به بیش از 1200 نفر در قالب کمپین نوروزی «به مقصد بهار» در مجموع یک میلیارد و 200 میلیون تومان جایزه تعلق گرفته است.

2 گام اسنپ در جهت مسئولیت اجتماعی

گزارش اسنپ در بخش بعدی به تلاش‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پرداخته که در دو دسته «معافیت از کمیسیون کاربران راننده» و «طرح‌های حمایتی دوران کرونا» قرار می‌گیرند.

اسنپ در این راستا، رانندگان دارای معلولیت، جانبازان، ایثارگران، خانواده شهدا، زنان سرپرست خانوار و بیماران مبتلا به هموفیلی را از پرداخت کمیسیون معاف کرد که در مجموع هزینه این معافیت در سال 99 به حدود 20 میلیارد تومان می‌رسد.

طرح‌های حمایتی مربوط به دوران کرونا به سه بخش تقسیم می‌شود. اعطای وام‌های 2 تا 5 میلیون تومانی به بیش از 5 هزار راننده مبتلا به کرونا که مجموع اعتبار وام‌ها به 15 میلیارد تومان می‌رسد.

راه‌اندازی سرویس نیکوکاری و جمع‌آوری 40 میلیون تومان از کمک‌های مردمی برای «مجمع خیرین سلامت کشور» و برگزاری کمپین «به هم دلگرمیم» که با همراهی حلال احمر و کاله در ماه رمضان اجرا شد. طی این کمپین هزار بسته غذایی از محصولات کاله برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته شده بود و از مردم خواسته شد با ریتوییت به اطلاع رسانی این کمپین و افزایش بسته‌ها کمک کنند که در انتها ناوگان اسنپ با توجه به تعداد ریتوییت‌ها، 2100 بسته غذایی را به نیازمندان تحویل داد.

جابه‌جایی و ارسال سریع با اسنپ‌باکس

اسنپ‌باکس از دیگر سرویس‌های سوپر اپ اسنپ است که وظیفه برآورده ساختن نیازمندی‌های حمل و نقل کاربران را بر عهده دارد. اسنپ‌باکس سرویسی است که بسته‌های کاربر را به مقصد می‌رساند و از سوی دیگر اسنپ‌بایک نیز تاکسی موتوری اسنپ است؛ همچنین سرویس درخواست وانت در سالی که گذشت وظیفه جابه جایی بارهای کاربران را برعهده داشت.

تعداد کل سفرهای باکس و بایک در یک سال گذشته به 35 میلیون و 749 هزار سفر می‌رسد که 89 درصد آن مربوط به سرویس باکس است. مردم تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج بیشترین درخواست استفاده از اسنپ‌باکس را ثبت کرده‌اند.

گزارش اسنپ

در سال گذشته مردم بیش از همیشه به سفارش آنلاین و خرید از راه دور تمایل نشان دادند و همین باعث شد درخواست‌های باکس در همه شهرها رشد چشمگیری داشته باشد و حتی در روزهای قرنطینه هم افت قابل ملاحظه‌ای نداشت. از همین روی سرویس اسنپ باکس در سال 99 رشد 70 درصدی را تجربه کرده است اما در همین مدت شاهد افت 6 درصدی استفاده از سرویس اسنپ بایک هستیم که احتمالا بی ارتباط با شیوع کرونا و بحث فاصله‌گذاری اجتماعی نیست.

طبق گزارش اسنپ در حال حاضر تعداد راننده‌های ثبت‌نامی در این دو سرویس 165هزار نفر است که معادل 8 درصد از موتورهای موجود در تهران است.

به گفته اسنپ، 17 هزار و 500 کیلومتر بیشترین مسافتی است که یک راننده اسنپ‌باکس طی کرده. برای درک ملموس این رقم بهتر است بدانید این مسافت نزدیک به 8 بار سفر رفت و برگشت از رشت تا آبادان است.

همچنین یک مشتری با ثبت بیش از 25 هزار سفارش، رکورددار استفاده از اسنپ‌باکس در سال 99 است.

گزارش اسنپ

پرسفرترین مشتری سرویس اسنپ‌بایک نیز فردی از قم است که 2345 سفر با این سرویس انجام داده که اگر هر سفر را نیم ساعت در نظر بگیریم، حدود 48 روز از عمر خود را با اسنپ‌بایک همراه بوده است.

سرویس درخواست وانت نیز در سالی که گذشت با اضافه کردن انواع وانت و شهرهای جدید، خدمات خود را گسترش داد و در ماه‌های آخر سال نیز سرویس «اسباب‌کشی» به سوپر اپ اسنپ اضافه شد.

بنابر آمار اعلام شده، مجموع سفرهای سرویس وانت و اسباب‌کشی 2 میلیون و 631 هزار سفارش بوده است که بیش از 77 درصد آن در سال 99 ثبت شده است. تهرانی‌ها نیز هم بیشترین استفاده از سرویس وانت را داشته‌اند.

بیشترین مسافت طی شده توسط یک راننده حدود 36 هزار کیلومتر و یک کاربر با ثبت 691 سفر، پرسفرترین مشتری سرویس وانت اسنپ بوده است. همچنین 60 مورد اسباب کشی توسط سرویس تازه راه افتاده اسنپ صورت پذیرفته است.

باشگاهی به وسعت کاربران اسنپ

باشگاه مشتریان اسنپ یا اسنپ‌کلاب از تیرماه 99 فعالیت خود را آغاز کرد و در طول 8 ماه توانست به دستاوردهای بزرگی برسد.

باشگاه مشتریان اسنپ

اسنپ‌کلاب با ارائه امکانات ویژه از همراهی کابران وفادار خود با جوایز و تخفیف‌های هیجان‌‌انگیز قدردانی می‌کند که در این راستا می‌توان به صدور روزانه 20 هزار تخفیف برای درخواست خودرو اشاره کرد. همچنین 5 میلیون و 300 هزار کد تخفیف از ابتدا تا کنون از اسنپ کلاب خریداری شده است.

اسنپ‌فود؛ فراتر از غذا

اسنپ‌فود مدت مدیدی است که که دیگر تنها یک سرویس سفارش غذا نیست و دسترسی آسان به سوپر مارکت، شیرینی‌فروشی، نانوایی، میوه‌فروشی، پروتئینی و ... را برای کاربرانش فراهم ساخته است.

براساس گزارش اسنپ، محبوبیت اسنپ‌فود در تهران، اصفهان و مشهد بیش از سایر شهرهای کشور است. همچنین ناهار پرطرفدارترین وعده غذایی این سرویس است و شام و صبحانه در رتبه‌های بعدی هستند.

3 میلیون و 371 هزار و 400 تومان؛ این رقم به گران‌قیمت‌ترین وعده غذایی ثبت شده در اسنپ‌فود اختصاص دارد که با این پول می‌توان 75 عدد همبرگر سفارش داد.

گزارش اسنپ فود

اگرچه آماری از تعداد کل نظرات ثبت شده در اسنپ‌فود سخنی به میان نیامده است اما بیشترین ثبت نظر برای یک رستوران به «کبابی اصل گلپایگانی» اختصاص دارد.

به گفته اسنپ عنوان محبوب‌ترین غذای اسنپ‌فود با بیش از 7 میلیون و 600 هزار بار سفارش به پیتزای آمریکایی تعلق گرفته است که طرفداران زیادی در مشهد، تهران، اصفهان و تبریز دارد. جالب است بدانید در گزارش سال گذشته اسنپ، پیتزای آمریکایی پس از چلو جوجه بدون استخوان در جایگاه دوم قرار داشت.

در بین نان‌ها نیز سنگک بیشتر از همه در بین مردم خواهان دارد و بعد از آن نان تافتون، بربری و لواش قرار دارند.

یک هزار و 232 نفر خانواده اسنپ‌فود را تشکیل می‌دهند که حدود 3.6 درصد آن‌ها ایفاگر نقش پدر یا مادر در خانواده خود هستند. همچنین تعداد مدیران اسنپ‌فود کمتر از 5 درصد از کل کارکنان این شرکت است.

رشد رضایت کاربران از اسنپ‌مارکت

سال گذشته با شیوع کرونا تمایل مردم برای خرید اینترنتی مایحتاج‌شان افزایش داشت که این امر تاثیر بسزایی در رشد 100 درصدی اسنپ مارکت در سال 99 داشت.

محبوب‌ترین هایپر‌های اسنپ‌مارکت به ترتیب ارم (باکری)، صبا، تیراژه و اصفهان است. میانگین رضایت کاربران از این سرویس 84 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال 98 با رشد 4 درصدی همراه بوده است.

گزارش اسنپ

سریع‌ترین ارسال اسنپ مارکت در تنها 15 دقیقه صورت گرفته است که ثبت سفارش یک دقیقه، آماده‌سازی آن 12 دقیقه و تحویل از فروشگاه 2 دقیقه زمان برده است.

براساس گزارش اسنپ، بزرگترین سبد خرید سال شامل 149 کالا در یک سفارش بوده است. سیب‌زمینی پرتکرارترین محصول خریداری شده در سال 99 بوده و خرید 250 هزار کیلوگرم سیب‌زمینی توسط کاربران این پلتفرم صورت گرفته است.

کاربران اسنپ مارکت در 5 اسفند 99 با ثبت 6 هزار و 945 نظر رکورد زدند. اسنپ درباره حجم نظرات می‌گوید: «اگر هر نظر کاربر را به صورت میانگین 15 کلمه در نظر بگیریم، با این حجم از نظرات می‌توان یک کتاب 180 صفحه‌ای گردآوری کرد.»

گزارش اسنپ

درمان از راه دور با اسنپ‌دکتر

سرویس مشاوره پزشکی اسنپ در سال 99 استفاده از خدمات مشاوره آنلاین با بهترین پزشکان و روانشناسان در تمام ساعت شبانه روز را برای کاربران این سوپر اپ ممکن کرد. سرویس‌های مشاوره پزشکی، خدمات پزشکی و پرستاری در منزل، تحویل دارو با نسخه پزشک و انواع آزمایش و تست کرونا در منزل طی سالی که گذشت به این بخش اضافه شدند.

تعداد پزشکان و مشاوران فعال اسنپ دکتر به 2هزار و 873 نفر می‌رسد که تقریبا 2 درصد از کل پزشکان فعال در ایران را شامل می‌شود.

اسنپ در این گزارش اعلام می‌کند که بیش از 20 هزار درخواست برای خدمات پزشکی و پرستاری در منزل داشته است یعنی روزانه نزدیک به 55 نفر نیازی به مراجه به درمانگاه نداشته‌اند.

شیوع کرونا بر سلامت روحی و روابط احساسی آدم‌ها تاثیر بسزایی داشت از همین روی 67 هزار مشاوره روابط احساسی سالم در اسنپ‌دکتر صورت گرفته است.

مشاوره‌های مرتبط با کرونا نیز در سال 99 حدود 56 هزار مورد بوده است که شامل 2.36 درصد از کل مبتلایان به این بیماری تا هفته اول اردیبهشت 1400 است.

بنابر اعلام اسنپ 36 درصد از کارمندان تیم اسنپ‌دکتر را زنان تشکیل می‌دهند و این نسبت برای سرپرستان و مدیران حدود 40 درصد است که نشان از نقش قابل توجه زنان در این سرویس دارد.

ضربه بزرگ کرونا به گردشگری

صنعت گردشگری را می‌توان یکی از بزرگترین قربانیان کرونا دانست اما با ارائه راهکارهای جدید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام سفرهای ضروری برای مسافران ممکن شد. به گفته اسنپ اگرچه خرید بلیت هواپیمای داخلی بعد از شروع کرونا با کاهش 61 درصدی همراه بوده است اما فروش بلیت نسبت به سال 98 حدود 169 درصد افزایش داشته‌است.

گزارش اسنپ تریپ

تهران، مشهد و شیراز جزو محبوب‌ترین مقاصد برای پرواز و رزرو هتل بوده‌اند و تهران، اصفهان و شیراز نیز پرطرفدارترین مقصدها برای مسافرینی بودند که اتوبوس را برای سفر انتخاب کرده بودند.

براساس گزارش اسنپ همچنین بیشترین تعداد بلیت هواپیمای خریداری شده در مسیرهای تهران به مشهد و بالعکس بوده است. در نقشه پایین می‌توانید مسیرهای پرتردد کاربران اسنپ‌تریپ را مشاهده کنید.

گزارش اسنپ تریپ

تهران و مشهد؛ محبوب‌ترین شهرها برای اقامت

اسنپ در ادامه گزارش خود به وضعیت اسنپ‌روم در سال 99 پرداخته است. در سرویس اسنپ‌روم خدمات رزرو اقامتگاه‌های اقتصادی به کاربران عرضه می‌شود. کاهش سفرها در پی شیوع کرونا، این سرویس اسنپ را نیز تحت‌الشعاع قرار داد اما اسنپ‌روم تلاش کرد تا با افزایش پروتکل‌های بهداشتی، امکانات مناسبی را برای سفر ضروری کاربرانش فراهم سازد.

نمودار رزروهای ثبت شده در اسنپ‌روم از فروردین 98 تا اسفندماه 99 به خوبی تاثیر شروع همه‌گیری کرونا بر این سرویس را نشان می‌دهد. رفته رفته با کسب آگاهی بیشتر نسبت به شرایط انتقال کرونا و اعمال پروتکل‌های بهداشتی، میزان رزرو رشد خوبی داشته است اما هیچگاه نتوانسته به دوران اوج خود در تابستان و پاییز 98 بازگردد.

گزارش اسنپ روم

اسنپ می‌گوید در مجموع 54 هزار و 485 رزرو در سال 99 انجام شده است که بیشترین تعداد رزرو به ترتیب مربوط به تهران و مشهد است. حدود 5 درصد رزروهای انجام شده برای خوابگاه و الباقی جهت اقامتگاه بومگردی یا مسافرخانه بوده است.

آمارهای جالب از اسنپ فین‌تک

سرویس‌های اعتباری، بیمه، شارژ سیم‌کارت، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبض و خدمات مربوط به سرمایه‌گذاری، بخش مالی و سرمایه‌گذاری اسنپ را تشکیل می‌دهند که تحت عنوان اسنپ فین‌تک به کاربران این سوپر اپ سرویس می‌دهد.

سرویس اعتباری اسنپ در حال حاضر برای تعدادی از کاربران برگزیده این پلتفرم فعال است که در ابتدای هر ماه اعتباری را به کاربرانش اختصاص داده تا از آن برای پرداخت هزینه سرویس درخواست خودرو و هزینه سفر استفاده و در پایان ماه صورت‌حساب خود را تسویه کنند. به زودی این سرویس برای خدمات غذا، سوپر مارکت و ... فعال خواهد شد.

براساس گزارش اسنپ تا کنون 25 هزار و 875 نفر در سرویس اعتباری آن ثبت نام کرده‌اند و هزینه بیش از 468 هزار سفر که مسافتی معادل 621 بار سفر از تهران به پاریس است، با این سرویس پرداخت شده است. خانم 18 ساله از شیراز و آقای 88 ساله از قزوین، جوان‌ترین و مسن‌ترین کاربرانی هستند که از سرویس اعتباری اسنپ استفاده کرده‌اند.

75 درصد از کاربرانی که این سرویس را فعال کرده‌اند، هزینه سفر خود را با سرویس اعتباری پرداخت کرده‌اند. 199 هزار و 500 تومان هزینه گران‌ترین سفری است که به صورت اعتباری توسط خانمی از تهران پرداخت شده و هزینه ارزان‌ترین سفر انجام شده با استفاده از این سرویس نیز 4500 تومان است.

سرویس بیمه اسنپ یکی از جدیدترین سرویس‌های این پلتفرم است که به صورت آزمایشی فقط برای رانندگان اسنپ شروع به کار کرده است که تعداد 4 هزار و 261 راننده در 2 ماه پایانی سال 99، بیمه شخص ثالث خود را از این سرویس خریداری کرده‌اند و آن‌ها به طور میانگین از 50 درصد تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث برخوردارند.

هیوندا ولستر، گران‌ترین ماشین بیمه شده با این سرویس است که بیش از 600 میلیون تومان قیمت دارد. همچین فولکس واگن 29 ساله، قدیمی‌ترین ماشین بیمه شده است.

یکی از راننده‌های اسنپ از شهر پاکدشت، فقط 31 ثانیه مانده به انقضای بیمه شخص ثالث ماشینش، تمدید بیمه نامه خود را با این سرویس انجام داده است تا لقب دقیقه نودی‌ترین راننده را به خود اختصاص دهد.

کمپین‌های بزرگ اسنپ

تیم اسنپ در سالی که گذشت سه کمپین بزرگ را طراحی و اجرا کرد که افزایش فروش، آگاهی از برند اسنپ و افزایش ارتباط با بازار هدف از جمله اهداف اصلی پیاده‌سازی این پویش‌ها بود.

«اسنپ‌باز» یکی از این کمپین‌ها بود که سفارش روزانه سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ با اجرای آن رکورد زد. در این پویش کاربران اسنپ شانس خود را برای برنده شدن جوایز با ارزشی مانند موبایل، گجت‌های الکترونیکی، تخفیف سرویس‌های اسنپ و ... امتحان می‌کردند. هر کاربر نیز با سفارش از اسنپ‌مارکت، اسنپ‌فود یا درخواست خودرو می‌توانست شانس اضافه دریافت کند.

گزارش اسنپ از کمپین ها

اسنپ دیگر صرفا یک اپلیکیشن برای درخواست تاکسی اینترنتی نیست و این شرکت طی سال گذشته جهت معرفی سرویس‌های مختلف سوپر اپ خود تلاش‌های زیادی کرد که یکی از آن‌ها اجرای کمپین «اسنپ جوابه» بود و در 8 شهر تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز قم و کرج اجرا شد.

رشد سرویس‌های مختلف، ثبت رکوردهای جدید در سفارش‌های روزانه نسبت به سال گذشته و افزایش استفاده هم‌زمان کاربران از سرویس‌های مختلف از جمله دستاوردهای این پویش بود.

این شرکت همچنین در سال 99 کمپین مشترکی را با نماوا پیاده کرد که هدف آن افزایش آگاهی کاربرانش از سرویس اسنپ‌کلاب و افزایش کاربران نماوا بود که در نهایت منجر به افزایش فروش اشتراک نماوا شد.

گزارش کامل گروه اسنپ از این لینک قابل دانلود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی