ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت تازه از اپل در بریتانیا با اتهام نقض قوانین رقابت در اپ استور

پرونده قضایی جدیدی که علیه اپل در دادگاه رقابت انگلیس ثبت شده، مدعی است این شرکت با گران‌فروشی اپلیکیشن‌های اپ استور به بیش از ۲۰ میلیون کاربر این پلتفرم، قوانین رقابت را زیر پا گذاشته ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

پرونده قضایی جدیدی که علیه اپل در دادگاه رقابت انگلیس ثبت شده، مدعی است این شرکت با گران‌فروشی اپلیکیشن‌های اپ استور به بیش از ۲۰ میلیون کاربر این پلتفرم، قوانین رقابت را زیر پا گذاشته است.

این شکایت جمعی می‌گوید کارمزد ۳۰ درصدی اپل از فروش اپ‌های اپ استور و اجبار کاربران به استفاده از سیستم پرداخت اختصاصی این شرکت از اهرم‌های اساسی سودآوری اپل است. پرونده حاضر به خاطر سال‌ها گران فروشی اپلیکیشن به کاربران آیفون و آیپد خواستار دریافت غرامتی ۱.۵ میلیارد پوندی برای مصرف‌کنندگان شده است.

این پرونده از سوی دکتر «ریچل کنت»، کارشناس اقتصاد دیجیتال و مدرس «کینگز کالج لندن» در دادگاه به ثبت رسیده است. او می‌گوید از آن‌جایی که اپ استور تنها راه نصب اپلیکیشن برای کاربران آیفون و آیپد است، این فروشگاه رفتارهای انحصارطلبانه دارد: «اپ استور دروازه‌ای فوق‌العاده برای دسترسی به گستره متنوعی از سرویس‌های کاربردی برای میلیون‌ها کاربر از جمله خود من بود. اما این فروشگاه ۱۳ سال پس از راه‌اندازی حالا به تنها دروازه دسترسی میلیون‌ها مصرف‌کننده تبدیل شده است.»

خانم کنت مدعی است: «اپل با حسادت‌ورزی دسترسی به دنیای اپلیکیشن‌ها را کنترل می‌کند و برای استفاده از آن‌ها ناعادلانه از کاربران هزینه می‌گیرد. این رفتار یک انحصارطلب و غیرقابل پذیرش است.»

اپل در بیانیه‌ای در واکنش به این شکایت جمعی آن را «فاقد اعتبار» خطاب کرد: «معتقدیم این پرونده فاقد اعتبار است. کارمزد اپ استور کاملا مشابه کارمزدهایی است که توسط همه مارکت‌پلیس‌های دیجیتالی گرفته می‌شود. در واقع، ۸۴ درصد اپ‌های اپ استور رایگان‌ هستند و توسعه‌دهندگانشان هیچ مبلغی به اپل نمی‌پردازند. اکثر توسعه‌دهندگانی که به اپل کارمزد می‌دهند هم واجد شرایط پرداخت کارمزد ۱۵ درصدی هستند.»

این پرونده متضمن همان ادعاهایی است که اپیک گیمز در دادگاه بزرگ خود علیه اپل آن‌ها را مطرح کرده است. اپیک گیمز می‌گوید سیاست‌های اپ استور از جمله کارمزدهای این فروشگاه ضدرقابت و انحصارطلبانه‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • anaxeonoldminds
    anaxeonoldminds | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ۸۴ درصد که با نابود کردن سیستم تبلیغاتی که ازش پول در میاوردن داری مجبورشون میکنی پرداخت درون برنامه ای بیارن وسط.

مطالب پیشنهادی