ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش ۵۰ درصدی تولید آیفون ۱۲ در هند به دلیل شیوع گسترده کرونا

اپل ماه گذشته تولید گوشی‌های سری آیفون ۱۲ را در کارخانه «تامیل نادو» فاکسکان در هند آغاز کرد. اما شیوع گسترده کرونا در این کشور باعث شد که تولید فاکسکان به نصف برسد و برنامه‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

اپل ماه گذشته تولید گوشی‌های سری آیفون ۱۲ را در کارخانه «تامیل نادو» فاکسکان در هند آغاز کرد. اما شیوع گسترده کرونا در این کشور باعث شد که تولید فاکسکان به نصف برسد و برنامه‌های اپل را به هم بریزد.

براساس گزارش جدید «رویترز»، تولید آیفون ۱۲ در هند به دلیل شیوع کرونا حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. این گزارش با استناد به اطلاعات دو منبع آگاه می‌گوید که کارگران آلوده به کووید-۱۹ مجبور شده‌اند پست‌های کاری خود را ترک کنند و همین مساله منجر به کاهش تولید شده است.

گفته می‌شود تاکنون تست کرونای بیش از ۱۰۰ کارمند فاکسکان مثبت شده و این شرکت شرایط قرنطینه شدید را تا پایان ماه جاری میلادی در نظر گرفته است.

منابع آگاه می‌گویند ظرفیت تولید کارخانه بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. هنوز به صورت دقیق مشخص نیست چه تعداد از کارگران در خط تولید مشغول فعالیت هستند. همچنین اشاره‌ای به ظرفیت تولید این کارخانه نیز نشده است، اما ظاهرا کارگرانی که از کارخانه خارج شوند، به دلیل شرایط قرنطینه اجازه بازگشت به محل کار را ندارند تا دوره قرنطینه (احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی) به پایان برسد. البته فاکسکان برای کسانی که در کارخانه مشغول فعالیت هستند، شرایط اقامت و خوابگاه در نظر گرفته تا بتوانند به کار خود ادامه بدهند.

فاکسکان در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرده:

«فاکسکان به سلامت و ایمنی کارمندان خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و آن را به عنوان اولویت مهمی در نظر می‌گیرد. به همین دلیل با دولت محلی و مقامات بهداشتی هند برای مقابله با چالش پیش رو همکاری می‌کند.»

باید در نظر داشت که فاکسکان تنها تولیدکننده‌ای نیست که به دلیل همه گیری کرونا با چنین مشکلاتی روبرو شده است، نوکیا و اوپو نیز به دلیل شیوع کرونا و توقف تولید برخی کارخانه‌ها در هند، با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی