ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بستر بوم سرمایه سامانه ایران نوآفرین راه‌اندازی شد؛ دوستی سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها

داشبورد عمومی و بستر بوم سرمایه سامانه ایران نوآفرین و درگاه یکپارچه زیست بوم نوآفرینی توسط سازمان فناوری اطلاعات افتتاح شد. این داشبورد در راستای توسعه طرح نوآفرین بوده و حالا سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۰

داشبورد عمومی و بستر بوم سرمایه سامانه ایران نوآفرین و درگاه یکپارچه زیست بوم نوآفرینی توسط سازمان فناوری اطلاعات افتتاح شد. این داشبورد در راستای توسعه طرح نوآفرین بوده و حالا سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند به صورت آنلاین تیم‌هایی که نیاز به سرمایه‌ دارند را مشاهده کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با تیم‌ها قرارداد ببندند و در کنار آن برای کاهش ریسک کمتر این سرمایه‌گذاری، از تسهیلات سازمان فناوری اطلاعات نیز بهره‌مند شوند.

ظهر امروز مراسم افتتاحیه داشبورد عمومی و بستر بوم سرمایه سامانه ایران نوآفرین با حضور رییس سازمان فناوری اطلاعات و معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات افتتاح شد. بوم سرمایه جدیدترین خدمت ارائه شده توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در بستر ایران نوآفرین به حساب می‌آید تا فرایند سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها را تسهیل بسازد.

«امیر ناظمی» رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این نشست تاکید کرد که داشبورد عمومی تکمیل‌کننده طرح نوآفرین بوده و حالا به واسطه این سرویس آنها می‌توانند نظارت دقیق‌تری بر روند جذب‌های سرمایه توسط تیم‌ها داشته باشند: «با توجه به اهمیت نمایش داده‌‌های جمع‌‏آوری شده در سامانه برای عموم علاقمندان به حوزه نوآفرینی، داشبورد عمومی جهت نمایش داده‌های بخش‌‏های مختلف سامانه طراحی شده‌‏است. این بخش ضمن ایجاد شفافیت در داده‌های ذخیره شده سامانه نوآفرین، دسترسی آسان و کاربردی برای پژوهشگران و علاقمندان به بررسی و سیاست‏گذاری جهت توسعه زیست بوم نوآفرینی را فراهم می‌‏آورد.»

ناظمی در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که آیا سرمایه‌گذاران فرشته نیز به صورت مستقل می‌توانند در این تالار آنلاین شرکت کنند تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای حضور سرمایه‌گذاران فرشته در این زمینه وجود ندارد: «حتی لزوما صندوق‌های VC در اینجا حاضر نیستند و ما به دنبال حضور شرکت‌های دیگری مثل شرکت‌های تولیدی سنتی که علاقه‌مند به تزریق سرمایه در اکوسیستم استارتاپی باشند هم هستیم.»

ناظمی به دیجیاتو می‌گوید این داشبورد می‌تواند اکوسیستم استارتاپی را به بخش سنتی متصل نمایند؛ موضوعی که سالیان سال است توسط تشکل‌های دولتی و خصوصی به دنبال تحقق آن هستند و حال سازمان فناوری اطلاعات نیز به نوبه خود برای تحقق آن گام برداشته است: «اتصال بخش سنتی به اکوسیستم استارتاپی می‌تواند باعث جذب سرمایه خوبی به این اکوسیستم شود و گردش مالی خوبی را به جریان بیندازد. ما هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری چند صندوق یا سرمایه‌گذار روی یک تیم هم نداریم.»

ناظمی درباره تسهیلاتی به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود تا سرمایه‌گذاری‌شان از ریسک کمتری در اکوسیستم پرخطر استارتاپی برخوردار شود به دیجیاتو می‌گوید که حدود ۵۰ درصد از میزان سرمایه‌گذاری انجام شده توسط آنها، توسط سازمان فناوری اطلاعات در قالب وام به خود آنها برمی‌گردد. در واقع اگر به عنوان مثال کسی یک میلیارد تومان روی تیمی سرمایه‌گذاری کند، تقریبا ۵۰۰ میلیون آن را به صورت وام از سازمان فناوری اطلاعات با نرخ سود پایین و زمان تنفس مناسب دریافت می‌کند.

 

آنطور که سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده، با ورود سرمایه‌گذاران به این داشبورد، کلیه اطلاع رسانی ها در هر مرحله به سرمایه گذار خصوصی و سرمایه پذیر از طریق پیامک اعلام می‌شود. همچنین هر ایده در تالار عمومی می‌تواند توسط چندین سرمایه گذار تائید اولیه شود و در نهایت اولین سرمایه گذاری که ایده را تائید نهایی کند به عنوان سرمایه گذار نهایی شناخته می‌شود..

روند کار این سامانه بر اساس توضیحاتی که ارائه شده چنین است که سرمایه گذار پس از ثبت نام در سامانه و در صورت تکمیل اطلاعات و تائید ادمین، به عنوان سرمایه گذار جسورانه می‌تواند با ورود به بخش بوم سرمایه و تالار سرمایه گذاری، درخواست های سرمایه گذاری را مشاهده و در صورت تمایل تایید اولیه انجام داده و پس از برگزاری جلسات و مذاکرات خارج از ایران نوآفرین، نسبت به تایید نهایی و یا رد نهایی طرح اقدام نماید.

شما می‌توانید برای مشاهده این سامانه به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی