ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

«اپل کار» احتمالا برای هدآپ دیسپلی شیشه جلو از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره خودروی برقی اپل هستیم و حالا گزارشی جدید از امکان بهره‌مندی اپل کار از واقعیت افزوده برای هدآپ دیسپلی شیشه جلو خبر می‌دهد. کوپرتینویی‌ها در گذشته مشغول کار روی نحوه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره خودروی برقی اپل هستیم و حالا گزارشی جدید از امکان بهره‌مندی اپل کار از واقعیت افزوده برای هدآپ دیسپلی شیشه جلو خبر می‌دهد.

کوپرتینویی‌ها در گذشته مشغول کار روی نحوه نمایش اطلاعات روی شیشه جلوی این خودرو بودند. حالا اطلاعات بیشتری از طریق یک پتنت در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. در این پتنت به استفاده‌های واقعیت افزوده اشاره شده:

«نمایشگر واقعیت افزوده می‌توان شامل یک نشانگر برای سرعت خودرو باشد. این نشانگر می‌تواند بر اساس نسبت سرعت خودرو با محدودیت سرعت منطقه، در فضای خاصی قرار بگیرد.»

در حال حاضر دستیار صوتی اپل یعنی سیری می‌تواند در برخی کشورها زمانی که خودرو به دوربین کنترل سرعت نزدیک می‌شود، به راننده هشدار دهد. پیام این دستیار می‌تواند با توجه به وضعیت متفاوت باشد. برای مثال جایی که سیری می‌گوید «حواستان به سرعت باشد»، هدآپ دیسپلی نشانگر سرعت را برجسته‌تر و کارآمدتر می‌کند.

اپل با این فناوری می‌خواهد راننده اطلاعات مهم را از دست ندهد. برای مثال اگر به علت وجود کامیون در کنارتان قادر به مشاهده علائم راهنمایی و رانندگی یا یک پیچ نباشید، هدآپ دیسپلی می‌تواند با استفاده از واقعیت افزوده آن‌ها را به شما نشان دهد.

پتنت اپل کار

اگرچه بخش بزرگی از این پتنت به کمک به راننده اشاره دارد، اما در آن المان‌هایی به چشم می‌خورد که برای خودروهای بدون راننده و خودران کارایی دارد:

«در برخی مواقع، سیستم ناوبری خودرو می‌تواند بطور خودران و خودکار یک یا چند المان کنترل خودرو را کنترل کند تا وسیله نقلیه بطور خودران بتواند از میان یک یا چند خط در محیط حرکت کند.»

فرقی نمی‌کند این سیستم بخواهد به راننده کمک کند یا اینکه برای رانندگی خودران مورد استفاده قرار بگیرد، چرا که در هردو صورت به سنسورهای خارجی نیاز دارد که می‌تواند داده‌های محیطی را در اختیار خودرو قرار دهد.

با وجود ثبت این پتنت، تضمینی برای استفاده از آن در اپل کار وجود ندارد، البته با توجه به فاصله طولانی که تا معرفی این خودرو داریم، شاید به این محصول راه پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی