ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ دیمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک قدرتمندتر از اسنپدراگون 768G خواهد بود

مدیاتک تمرکز ویژه‌ای روی چیپ‌های 5G خود دارد و می‌خواهد تعداد آن‌ها را افزایش دهد. پس از معرفی تراشه‌های دیمنسیتی ۱۱۰۰ و ۱۲۰۰ در ماه‌های گذشته، این کمپانی حالا می‌خواهد از چیپ دیمنسیتی ۹۰۰ رونمایی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

مدیاتک تمرکز ویژه‌ای روی چیپ‌های 5G خود دارد و می‌خواهد تعداد آن‌ها را افزایش دهد. پس از معرفی تراشه‌های دیمنسیتی ۱۱۰۰ و ۱۲۰۰ در ماه‌های گذشته، این کمپانی حالا می‌خواهد از چیپ دیمنسیتی ۹۰۰ رونمایی کند.

این تراشه که جایگزین دیمنسیتی ۸۲۰ خواهد شد، ظاهرا عملکرد بالایی دارد. طبق گزارشی جدید، این تراشه با شماره مدل MT6877 می‌تواند اسنپدراگون 768G را در بنچمارک آنتوتو شکست دهد.

به نظر می‌رسد این تراشه جدید در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۴۸۰ هزار دست می‌یابد که از امتیاز ۴۴۰ هزار اسنپدراگون 768G بیشتر است. دیمنسیتی ۸۲۰ هم در این بنچمارک به امتیاز ۴۴۰ هزار دست پیدا کرده، بنابراین تراشه جایگزینش تا ۱۰ درصد عملکرد بهتری خواهد داشت.

چیپ دیمنسیتی ۹۰۰

با توجه به قیمت دستگاه‌های مجهز به چیپ‌های مدیاتک، نمی‌توان چندان به عملکرد این تراشه خرده گرفت، البته اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد. با این وجود تراشه اسنپدراگون 780G به راحتی می‌تواند آن را شکست دهد چرا که در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۵۴۰ هزار دست می‌یابد.

چیپ دیمنسیتی ۹۰۰ احتمالا در گوشی‌های 5G مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد و طبق معمول شمار بالایی از شرکت‌های چینی به سراغش می‌روند. مدیاتک با روندی که در سال‌های پیش داشته، به خوبی توانسته جای مناسبی برای خودش در بازار دست و پا کند.

مدیاتک با افزایش تعداد پردازنده‌های 5G می‌تواند کار را برای کوالکام سخت کند، شرکتی که احتمالا از سال ۲۰۲۳ و عرضه آیفون‌ها با مودم 5G اپل، بخشی از درآمدش را از دست می‌دهد و باید به بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده ورود کند تا قادر به جبران درآمد از دست رفته‌اش باشد.

در حال حاضر اطلاعی از تاریخ معرفی رسمی این تراشه جدید مدیاتک نداریم، اما انتظار می‌رود شرکت‌های چینی از شیائومی گرفته تا اوپو از آن در گوشی‌های 5G مقرون به صرفه خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی