ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل سرویس iCloud Documents and Data را با iCloud Drive ادغام می‌کند

اطلاعات به دست آمده از یکی از صفحات پشتیبانی وب‌سایت اپل از ادغام دو سرویس iCloud Documents and Data و iCloud Drive خبر می‌دهد. از آن‌جایی که سرویس iCloud Drive یکپارچه‌تر و پراستفاده‌تر است، اپل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

اطلاعات به دست آمده از یکی از صفحات پشتیبانی وب‌سایت اپل از ادغام دو سرویس iCloud Documents and Data و iCloud Drive خبر می‌دهد. از آن‌جایی که سرویس iCloud Drive یکپارچه‌تر و پراستفاده‌تر است، اپل می‌خواهد این دو سرویس را با هم یکی کرده و این ادغام را از آغاز ماه مه ۲۰۲۲ اجرایی کند.

دو سرویس iCloud Drive و iCloud Documents and Data در زمینه بکاپ‌گیری از اطلاعات عملکرد تقریبا یکسانی دارند. ولی استفاده از iCloud Drive نسبت به iCloud Documents and Data آسان‌تر است و افراد بیشتری به‌راحتی از طریق اپلیکیشن File به آن دسترسی دارند. به گزارش MacGeneration، دقیقا یک سال بعد یعنی از ماه مه ۲۰۲۲، اکانت کاربرانی که از iCloud Documents and Data استفاده می‌کنند به‌طور خودکار با iCloud Drive ادغام می‌شود.

البته پس از اجرای این تغییر، کاربران باید به صورت دستی iCloud Drive را فعال کنند تا بتوانند فایل‌ها را ببینند. اپل می‌گوید:

«در ماه مه ۲۰۲۲، سرویس iCloud Documents and Data، سرویس قبلی ما برای همگام‌سازی فایل‌ها، به کار خود پایان می‌دهد و به‌طور کامل با iCloud Drive جایگزین می‌شود. بنابراین اگر از iCloud Documents and Data استفاده می‌کنید، از آن تاریخ اکانت شما به iCloud Drive منتقل خواهد شد.

اگر از iCloud Documents and Data استفاده می‌کنید، باید iCloud Drive را فعال کنید تا بتوانید فایل‌های خود را ببینید. ارتقای اکانت به iCloud Drive میزان فضای مورد استفاده توسط فایل‌های شما در آی‌کلود را تغییر نمی‌دهد.»

سرویس iCloud Drive در سال ۲۰۱۴ به عنوان سازوکاری یکپارچه معرفی شد تا کاربران اپل بتوانند به‌صورت مشترک از طریق دستگاه‌های مختلف به فایل‌های خود دسترسی داشته باشند. کاربران برای فعال‌سازی این سرویس می‌توانند روی دستگاه iOS یا iPadOS خود به مسیر Settings -> iCloud بروند و گزینه iCloud Drive را فعال کنند. این کار روی مک او اس از قسمت System Preference -> iCloud و گزینه iCloud Drive قابل انجام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی