ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا با حذف شیائومی از لیست سیاه تجاری خود موافقت کرد

تلاش‌های شیائومی برای حذف شدن از لیست سیاه تجاری ایالات متحده آمریکا روند مثبتی را طی می‌کند و وزارت دفاع آمریکا موافقت کرده نام این شرکت را از فهرست تحریم‌های تجاری خود حذف کند. دولت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

تلاش‌های شیائومی برای حذف شدن از لیست سیاه تجاری ایالات متحده آمریکا روند مثبتی را طی می‌کند و وزارت دفاع آمریکا موافقت کرده نام این شرکت را از فهرست تحریم‌های تجاری خود حذف کند.

دولت آمریکا دی ماه سال گذشته شیائومی و هشت شرکت چینی دیگر را به بهانه ارتباط با نهادهای نظامی چین در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داد. به دنبال این موضوع، شیائومی به امید لغو تحریم‌ها از وزارت دفاع و خزانه‌داری آمریکا شکایت کرد و این اقدام را غیرقانونی خواند.

روز گذشته طرفین دعوی در دادگاه حاضر شدند تا به موضوع رسیدگی شود. به نظر می‌رسد شیائومی و وزارت دفاع آمریکا به توافق رسیده‌اند تا این شرکت چینی از لیست سیاه ایالات متحده حذف شود و بتواند بدون محدودیت‌های موجود به فعالیت خود ادامه دهد.

وزارت دفاع ایالات متحده موافقت کرده دستور لغو قرارگیری این شرکت در لیست سیاه‌ اقتصادی را صادر کند. شیائومی هنوز اظهارنظری در مورد این توافق خود با وزارت دفاع ایالات متحده منتشر نکرده است. همچنین با توجه به ساعت برگزاری دادگاه در روز سه شنبه، نمایندگان پنتاگون نیز پس از ساعت اداری در دسترس نبودند و هنوز نسبت به تصمیم جدید گرفته شده اظهارنظری نکرده‌اند.

توافق وزارت دفاع آمریکا با شیائومی مبنی بر حذف این شرکت از فهرست سیاه تجاری نتایج مثبتی به همراه داشت و باعث شد ارزش سهام شیائومی در معاملات روز چهارشنبه هنگ‌کنگ ۶.۷ درصد رشد کند.

با توجه به مستندات پرونده، طرفین توافق کرده‌اند که بدون نیاز به برگزاری جلسه توجیهی، موضوع را حل و فصل کنند. طرفین در حال مذاکره برای تعیین شرایط توافق جدید با یکدیگر هستند و تا قبل از ۳۰ اردیبهشت ما‌ه هر کدام پیشنهادهای جداگانه‌ای را ارائه می‌‌دهند.

با این توافق شیائومی فعلا به سرنوشت هواوی دچار نمی‌شود، اما شاید در آینده دولت آمریکا دوباره تصمیم بگیرد بنابر بهانه‌های دیگری مانع از فعالیت عادی این کمپانی چینی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    باید از الان تصمیم های ضد تحریمی بگیره تصمیم هایی که باعث خلاصییش و بی اثر یا کم اثر کردن تحریم های احتمالی بشه،،، شیا واقعا برند خوب و باکیفیت و با ارزشیه،،

مطالب پیشنهادی