ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور: ابر آروان و شرکت‌های مشابه نقشی در محدودیت‌ها ندارند

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در بیانیه‌ای در حمایت از ابر آروان منتشر کرد. «محمد باقر اثنی عشری» در این بیانیه تاکید کرد که ابر آروان و دیگر شرکت‌های ابری هیچ نقشی در محدودیت‌های ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در بیانیه‌ای در حمایت از ابر آروان منتشر کرد. «محمد باقر اثنی عشری» در این بیانیه تاکید کرد که ابر آروان و دیگر شرکت‌های ابری هیچ نقشی در محدودیت‌های اینترنتی ندارند. به گفته او، این شرکت‌ها با توجه به خدمتی که ارائه می‌کنند ملزم به تداوم ارائه خدمت خود تحت هر شرایطی به مشتریانشان هستند.

پس از گذشت بیش از یک هفته از حملاتی که به ابر آروان در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر شد، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با انتشار بیانیه‌ای این حملات را محکوم کرد. «محمد باقر اثنی عشری» تاکید کرد که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ابری نمی‌توانند در زمان قطعی اینترنت یا هر زمان دیگری از ارائه خدمات خود به مشتریانشان باز بمانند.

در این بیانیه به وقایع اخیری که برای ابر آروان رخ داده عنوان «بعضا دردناک» داده و تاکید شده که سازمان نصر کشور وظیفه خود می‌داند تا با این تیم و افراد آسیب دیده این جریان همدردی کند. در این بیانیه سه مبحث کلی باز شده که موضوع اول به این مساله اشاره دارد که ابر آروان یا هر شرکت مشابه دیگری باید تحت هر شرایطی به مشتریانش خدمات ارائه کند و نمی‌توانند راسا در مورد توقف خدمت تصمیم‌گیری کنند. اثنی عشری در این بیانیه می‌نویسد:

«حق دسترسی آزاد به اطلاعات و استفاده صحیح و قانونی از شبکه جهانی اینترنت یا هر رسانه بین‌المللی دیگری یک حق بدیهی، انسانی و اخلاقی برای همه شهروندان و از جمله خود بازیگران و فعالین بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است و هر چند سازمان نصر کشور به واسطه ماهیت و رسالت صنفی خود تاکنون بارها بر این حق پافشاری و تاکید کرده است ولی در این مجال بار دیگر بر این اصل تاکید می‌کند. باور جمعی این مجموعه مردم‌نهاد با هزاران عضو در سراسر ایران این است که سوء استفاده از اشتباهات گذشته در مدیریت اینترنت برای چنین حمله‌های گسترده، غیراخلاقی و غیر انسانی به جوانان فن‌سالار این کشور با دستمایه قرار دادن آن وقایع خود یکی از آسیب‌های پرشمار چنین تصمیمی است. کما اینکه مجموعه ابر آروان و شرکت‌های مشابه بعنوان یک خدمت دهنده زیرساخت‌های ابری یا میزبانی به کسب و کارها نه تنها نقشی در این محدودیت نداشتند بلکه ملزم به تداوم ارائه خدمت خود تحت هر شرایطی به مشتریانش هستند و قاعدتاً نمیتوانند و نباید در هنگام بروز چنین بحرانهایی رأساً در مورد توقف یا تداوم دسترسی کسب و کارها، بجای ایشان تصمیم‌گیری کنند.»

در بخش دیگر این بیانیه تاکید شده که ابرآروان مانند هر مجموعه دیگری، بری از مشکلات نیست و باید بازنگری مستمری در تمامی زوایای کاری این شرکت انجام شود و از آنسو تاکید شده که برخی از این مشکلات نباید دستاویزی برای حمله به حریم شخصی این افراد شود: «تاکید بر این نکته الزامی است که حتی مشکلات فنی این مجموعه که نمونه‌های آنها در بزرگترین کسب و کارهای مشابه در جهان نیز به چشم می‌خورد یا سوءبرداشت‌ها یا اختلاف دیدگاه برخی از کارشناسان و صاحبنظران با سیاست‌ها و اقدامات هر شرکت، نباید به دستاویزی برای حمله به حریم‌شخصی، هویت و سلامت جسمی و روانی جوانانی که در بحبوحه بحران اقتصادی، تحریم جهانی و یاس اجتماعی برای اعتلای صنعت و بازار کشور می‌کوشند تبدیل شود.»

اثنی عشری در نامه خود تاکید کرده که این جوانان بخشی از زنجیره تصمیم‌گیری و رگولاتوری فناوری اطلاعات ایران نیستند. در ادامه این نامه نیز تاکید شده که سازمان نصر کشور با بیش از ۲۰ هزار عضو در ۳۰ استان کشور، از ابر آروان حمایت کرده و آمادگی دارد پاسخگوی افرادی باشد که از اشتباهات فنی یا کسب و کاری این مجموعه یا مجموعه‌های مرتبط متضرر شده‌اند. در این بخش همچنین اعلام شده که سازمان نصر موافق حمله بی‌مهابا و ناشناس و یا آشکارا و سازمان یافته به این جوانان نیست.

اثنی عشری در پایان بیانیه خود اعلام کرد این وقایع پیش آمده «زودگذر سیاسی» و «هیجانی» هستند. او تاکید کرد اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران «در مقایسه با دیگر صنایع کشور نوپا و در حال رشد است و فراتر از سوداها و وقایع زودگذر سیاسی و هیجانی این بازار و جوانانش راه خود را خواهد یافت یا در صورت لزوم خواهد ساخت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • modernamir
    modernamir | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    خدا رو شکر شرکتهای فناوری مدرنی مثل ابرآروان هستند با پیشرفته ترین امکانات امنیتی که در دسترس گوگل و آمازون هم نیست (دکمه خاموش سرور). چقدر در حد این جوانان معصوم و متعهد ظلم میشه که وقتی کل داده های یک سری شرکتهای (عموما استارت آپی) رو به طور کامل برباد دادن، این مشتریان بی چشم و رو توقع پشتیبانی کامل دارن به جای این که تازه پول بیشتر بهشون بدن که اشک به چشماشون نیاد.

  • iApple
    iApple | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    در خبرهای مهم ، تعداد نظرات کمتر است🧐❗

مطالب پیشنهادی