ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نهاد نظارتی در آلمان دستور توقف جمع‌آوری اطلاعات کاربران واتس‌اپ را صادر کرد

فیسبوک در ضرب‌الاجل سه ماهه از سوی نهاد نظارتی در آلمان، باید فرآیند جمع‌آوری داده‌های کاربران واتس‌اپ را در این کشور متوقف کند. نهاد نظارتی می‌گوید رویکردهای جدید فیسبوک برای گرفتن توافق از کاربران و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

فیسبوک در ضرب‌الاجل سه ماهه از سوی نهاد نظارتی در آلمان، باید فرآیند جمع‌آوری داده‌های کاربران واتس‌اپ را در این کشور متوقف کند. نهاد نظارتی می‌گوید رویکردهای جدید فیسبوک برای گرفتن توافق از کاربران و جمع‌آوری داده‌های آن‌ها شفاف نیست و گمان آن می‌رود چنین روش‌هایی قانونی نباشد.

«یوهانس کاسپار»، مدیر سازمان حریم خصوصی هامبورگ با صدور بیانیه‌ای از فیسبوک خواست به صورت اضطراری تا سه ماه آینده فرآیند جمع‌آوری داده‌های کاربران واتس‌اپ در این کشور را به سرعت متوقف کند. همچنین کاسپار مدیر این نهاد نظارتی از سایر گروه‌های تنظیم مقررات در اتحادیه اروپا نیز درخواست کرد تا با ائتلاف ۲۷ کشور عضو اتحادیه، حکمی قانونی برای رسیدگی به این موضوع تبیین شود. کاسپار می‌گوید شرایط و رویکردهای جدید واتس‌اپ در جمع‌آوری داده‌های کاربران شفافیت لازم را ندارد و می‌تواند مغایر قانون باشد.

واتس‌اپ

کاسپار در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد:

«این ضرب‌الاحل به منظور رعایت حقوق شهروندان و حفظ حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر واتس‌اپ در این کشور تعیین شده است. ما باید به آسیب‌ها و خطراتی که ممکن است کاربران این پیام‌رسان را تهدید کنند، توجه نشان دهیم و مانع بروز چنین مشکلاتی شویم.»

با این وجود، فیسبوک ادعاهای کاسپار را رد کرده و آن را اشتباه خوانده. فیسبوک در واکنش به این موضوع می‌گوید چنین مواردی نمی‌تواند جلوی رویکردهای جدید را بگیرد. واحد واتس‌اپ این شرکت در بیانیه‌ای از طریق ایمیل اعلام کرد که نهاد نظارتی در آلمان براساس سوءتفاهم تصمیم‌گیری کرده است.

با این وجود کاسپار می‌گوید فیسبوک به اشتباه اطلاعات کاربران را مدیریت می‌کند و لازم است تا نهاد‌های نظارتی مانع سوءاستفاده از اطلاعات کاربران شوند.

پیش از این نیز همین نهاد نظارتی در سال ۲۰۱۶ به فیس بوک دستور داده بود که جمع آوری اطلاعات کاربران واتس‌اپ را متوقف و هرگونه داده جمع‌آوری شده را حذف کند. حالا باید منتظر ماند و دید پس از ۳ ماه چه اتفاقی برای واتس‌اپ در آلمان خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    خخخخ، یعنی تا الان داشته جمع میکرده؟!!

مطالب پیشنهادی