ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رابط کاربری MIUI شیائومی توانسته ۳۵ زلزله بالاتر از ۴ ریشتر را به کاربران هشدار دهد

شیائومی با انتشار پستی به مناسبت روز پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی اعلام کرد رابط کاربری MIUI این شرکت طی بازه زمانی بیش از ۵۰۰ روز، موفق به هشدار دادن درباره ۳۵ مورد زمین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

شیائومی با انتشار پستی به مناسبت روز پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی اعلام کرد رابط کاربری MIUI این شرکت طی بازه زمانی بیش از ۵۰۰ روز، موفق به هشدار دادن درباره ۳۵ مورد زمین لرزه به بزرگی ۴ ریشتر و بالاتر در چین شده است.

شیائومی در شبکه اجتماعی ویبو چین با انتشار پوستری، این موفقیت را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد سیستم هشدار سریع بلایای طبیعی در حال حاضر ۲۵ استان چین را پوشش می‌دهد ولی امید آن می‌رود که به زودی کل چین بتواند از این سیستم برخوردار شده و هشدار سریع را در زمان مقتضی دریافت کنند.

برخی از گوشی‌های هوشمند امروزی مجهز به سیستم هشدار سریع هستند که در دستگاه تعبیه شده است. این سیستم می‌‌تواند در مورد بلایای طبیعی به کاربران هشدار بدهد. شیائومی در پست منتشر شده به این موضوع اشاره کرده که تاکنون ۸,۶۴۰,۴۷۷ دستگاه این کمپانی چینی شامل گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند به سیستم هشدار سریع بلایای طبیعی مجهز شده‌اند. شایان ذکر است این سیستم بیش از ۵۰۰ روز فعال بوده و در این بازه زمانی موفق به هشدار سریع ۳۵ زلزله با شدت ۴ ریشتر و بیشتر شده است.

مقامات شرکت شیائومی اعلام کرده‌اند که MIUI با موسسه تحقیقاتی مقابله با بلایای طبیعی وارد همکاری جدیدی خواهد شد تا بتواند ویژگی‌های سیستم هشدار زودهنگام را بهبود ببخشد. هشدارهای مربوط به بلایای طبیعی شیائومی با همکاری مرکز ملی هشدار زودهنگام، ارسال هشدارهای اضطراری ملی و شبکه‌های زلزله‌نگاری چین نیز بهبود پیدا می‌کند. با این حساب امید آن می‌رود با بهبود و تقویت این سیستم در آینده، تلفات مربوط به بلایای طبیعی تا حد امکان به حداقل برسد.

این نخستین باری نیست که شرکت شیائومی در مورد سیستم هشدار زلزله از طریق دستگاه‌های خود مطلبی منتشر می‌کند و پیش از این نیز چینی‌ها در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی