ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن برکت
تکنولوژی

تزریق عمومی واکسن برکت به داوطلبان مرحله سوم از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود

مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت ساعاتی پیش اعلام کرد که تزریق عمومی واکسن برکت به داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی از ۲۴ اردیبهشت ماه در تهران و کرج آغاز می‌شود. «سید رضا مظهری» ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۰

مدیر اجرایی طرح واکسن کوو ایران برکت ساعاتی پیش اعلام کرد که تزریق عمومی واکسن برکت به داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی از ۲۴ اردیبهشت ماه در تهران و کرج آغاز می‌شود.

«سید رضا مظهری» درباره فاز سوم واکسیناسیون در کشور گفت: «افتتاح نمادین فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران برکت، پنجم اردیبهشت ماه در هتل ارم انجام شد و طی این مدت مقدمات و بسترهای لازم برای تزریق واکسن به تعداد زیادی از داوطلبان این مرحله سوم تست انسانی فراهم شده است.»

به گفته مظهری  روند آماده سازی واکسیناسیون شامل چند مرحله از جمله اطلاع رسانی، ثبت نام، غربالگری، نوبت دهی، انجام خدمات پاراکلینیکی و پزشکی و تزریق است که این مراحل انجام شده و از ۲۴ اردیبهشت ماه تزریق واکسن به داوطلبان مرحله سوم تست انسانی آغاز می شود.

مظهری با اشاره به اینکه تزریق واکسن به این افراد طی برنامه‌ریزی مشخصی در سوله‌ها انجام می‌شود، گفت: «پنج سوله در تهران و یک سوله در کرج انتخاب و تجهیز شدند تا در اسرع وقت تزریق واکسن به داوطلبان انجام گیرد. تعداد داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت به ۲۰ هزار نفر می‌رسد که حدود ۱۲ هزار نفر مربوط به شهرهای تهران و کرج و بقیه هم مربوط به ۴ شهر دیگر هستند.»

مظهری با اشاره به اینکه فاز سوم تست انسانی واکسن در ۶ شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و بوشهر انجام می‌شود اعلام کرده فازهای اول و دوم تست انسانی این واکسن در تهران انجام شد و فاز سوم در این ۶ شهر انجام خواهد شد.

آنطور که مظهری گفته در فاز اول تست انسانی فاصله تزریق واکسن بین دوز اول و دوم ۱۴ روز بود اما بر اساس نتایج مطالعات این فاصله به ۲۸ روز تغییر یافت تا نتایج بهتری در ایمنی زایی انجام شود. به نظر می‌رسد این تغییر پروتکل سبب شده تا روند تزریق واکسن با فاصله زمانی بیشتری انجام شود و زمان بیشتری نسبت به مرحله اول تست انسانی، صرف این کار شده است.

مدیر اجرایی طرح واکسن کُوو ایران برکت تأکید کرد که اولویت اصلی کشور تامین واکسن کرونای مورد نیاز کشور است و تا مشکل کشور برطرف نشود، به سمت صادرات واکسن به کشورهای دیگر نخواهد رفت: «به عبارتی فعلا برنامه ای برای صادرات این واکسن نداریم تا نیاز کشور در این زمینه برطرف شود. هرچند کشورهای همسایه نیاز به این واکسن دارند اما تأمین نیازهای داخلی در اولویت اصلی است و بعد از تامین نیازهای داخلی موضوع صادرات این محصول مطرح می شود و به این سمت خواهیم رفت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    هیچ کس نزنه
    ایران رو تحریم کنیم

مطالب پیشنهادی