ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ‌تی‌سی دو هدست Vive Pro 2 و Vive Focus 3 را با نمایشگر 5K معرفی کرد

شرکت اچ‌تی‌سی نمی‌خواهد به آکیولس اجازه تصرف بازار هدست‌های واقعیت مجازی را بدهد. البته آکیولس بیشتر در حوزه محصولات خوش قیمت و مصرفی تمرکز کرده و HTC حالا با Vive Pro 2 و Focus 3 ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

شرکت اچ‌تی‌سی نمی‌خواهد به آکیولس اجازه تصرف بازار هدست‌های واقعیت مجازی را بدهد. البته آکیولس بیشتر در حوزه محصولات خوش قیمت و مصرفی تمرکز کرده و HTC حالا با Vive Pro 2 و Focus 3 توجه به بازار مصرف‌کنندگان حرفه‌ای را جدی‌تر خواهد کرد.

همان‌طور که از نام این دو دستگاه پیداست، Vive Pro 2 جانشینی برای Vive Pro 2018 است که همه مشکلات ارگونومیک نسل اول Vive را برطرف کرد. Focus 3 هم جانشینی برای Focus Plus به حساب می‌آید. در ادامه با ویژگی‌های این دو دستگاه آشنا می‌شویم.

هدست‌های جدید اچ‌تی‌سی نمایشگر 5K (در هر چشم یک نمایشگر 2.5K) دارند که میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای را فراهم می‌کنند. قیمت این دو دستگاه کمی بالاست: Vive Pro 2 از ۷۴۹ دلار شروع می‌شود و در صورتی که بخواهید بیس استیشن SteamVR و کنترلرهای Vive را هم در کنارش تهیه کنید، این رقم به ۱۳۹۹ دلار می‌رسد. Vive Focus 3 هم با قیمت ۱۳۰۰ دلار روانه بازار می‌شود.

وایو پرو ۲ از نظر طراحی شبیه نسل قبلی است، ولی از نظر قطعات داخلی تغییرات زیادی داشته. همان‌طور که گفتیم این دستگاه حالا نمایشگر 5K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. اچ‌تی‌سی با استفاده از یک سیستم لنز دوگانه موفق شده میدان دید این محصول را افزایش دهد.

در آن سمت، فوکوس ۳ از نظر طراحی تغییرات بیشتری داشته و به گفته اچ‌تی‌سی توازن وزن آن اصلاح شده است. باتری این هدست حالا در پشت دستگاه قرار می‌گیرد و به راحتی می‌تواند تا یک روز پاسخگوی شما باشد. وایو فوکوس ۳ از پلتفرم اسنپدراگون XR2 استفاده می‌کند ولی اچ‌تی‌سی می‌گوید این پردازنده را شخصا بهینه‌سازی کرده تا عملکرد بهتری داشته باشد.

فوکوس ۳ کنترلرهای جدیدی دارد که بسیار شبیه گیم‌پدهای آکیولس Quest به نظر می‌رسند. با این حال، وایو پرو ۲ همچنان با همان کنترلرهای قبلی به بازار می‌آید. اچ‌تی‌سی با این دو دستگاه به وضوح گروه کاربران تجاری را هدف قرار داده که حاضرند برای استفاده از یک دستگاه باکیفیت پول بیشتری بپردازند.

فوکوس ۳ با توجه به نیازهای تجاری ساخته شده و ابزارهایی دارد که به کارمندان بخش IT اجازه می‌دهد این دستگاه را هم مثل سایر پی‌سی‌ها مدیریت کنند. به گفته «دن اوبرایان»، مدیر کل اچ‌تی‌سی وایو شرکت‌هایی که از این هدست‌های رده بالا استفاده کنند ظرف شش ماه تا یکسال بازگشت سرمایه خود را مشاهده خواهند کرد.

اچ‌تی‌سی با هدف‌گذاری برای عرضه هدست‌های خود در یک رده قیمتی بالاتر توانسته از سخت‌افزارهای باکیفیت‌تر و بادوام‌تری استفاده کند. برای مثال، وایو فوکوس ۳ فریمی از جنس آلیاژ منیزیم دارد که ۲۰ درصد سبک‌تر از نسل قبلی است. اچ‌تی‌سی می‌گوید هدست جدید آن‌ها ۵۰۰ درصد بادوام‌تر از هدست‌های پلاستیکی است.

پیش‌خرید مدل ۷۴۹ دلاری وایو پرو ۲ از امروز شروع می‌شود و مدل ۱۳۹۹ دلاری آن از ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) به بازار می‌آید. وایو فوکوس ۳ نیز از تاریخ ۲۷ ژوئن (۶ تیر) عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی