ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تداوم رکود در بازار خودرو؛ مردم همچنان منتظر تغییر نتایج احیای برجام هستند

در هفته‌ای که گذشت حتی پایان یافتن تعطیلات کرونایی سه هفته‌ای نمایشگاه‌های خودرو نتوانست قفل معاملات را باز کند و با حرکت تدریجی ارز در مدار کاهشی، به نظر می رسد رکود این بازار عمیق‌تر ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

در هفته‌ای که گذشت حتی پایان یافتن تعطیلات کرونایی سه هفته‌ای نمایشگاه‌های خودرو نتوانست قفل معاملات را باز کند و با حرکت تدریجی ارز در مدار کاهشی، به نظر می رسد رکود این بازار عمیق‌تر شده باشد. کاهش سطح انتظارات تورمی سبب شده، تقاضای سرمایه‌ گذاری در بازار خودرو به حداقل برسد و از طرفی، تقاضای مصرفی نیز با وجود تورم مستمر سال‌های اخیر، به شدت کاهش پیدا کرده که برآیند این 2 عامل، چشم‌ انداز بروز رکود و زیر فروشی را در بازار خودرو پر رنگ کرده است.

به گفته سعید موتمنی، «با توجه به اخبار مثبت واصله از توافقات خارجی و احتمال برداشته شدن تحریم‌ها، مردم همچنان از خرید دست نگه داشته‌اند و امیدوار به کاهش قیمت‌های بیشتر هستند.فروشندگانی که نیازمند پول بوده‌اند حتی تا 30 درصد زیر قیمت -البته قیمت‌هایی که در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی شاهد آن هستیم- خودروی خود را فروخته‌اند. در مقطع کنونی، اثر پذیری بازار خودرو از شاخص‌های کلان اقتصادی به مراتب بیشتر از تغییرات قیمت کارخانه‌ای است.»

گفتنی است اواخر هفته گذشته با جو روانی ایجاد شده در پی ریزش نرخ ارز، کاهش شدید قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی رقم زد، به‌طوری که شاهد افت 10 تا 15 درصدی قیمت‌ها در مقایسه با اواخر اسفندماه 99 بودیم.

رکود در بازار خودرو

در حال حاضر جذابیت خودرو برای سوداگران از دست رفته و نوسانات ارزی هم نمی تواند منجر به گرانی شود.

به اعتقاد کارشناسان، در صورت تداوم این روند به‌ ویژه ثابت ماندن نرخ دلار در کانال 20 هزار تومانی، ریزش بیش از پیش قیمت‌ها اجتناب‌ ناپذیر است و به همین دلیل هیچ کس در این روزها برای خرید اقدام نمی‌کند.

بازار خودرو به انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها و ورود احتمالی خودروهای جدید وارد فاز رکودی شده است. از طرفی کاهش شدید قیمت خودروهای کم‌کارکرد نسبت به نمونه صفر کیلومتر حین معامله، حاکی از مقاومت عده‌ای در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها و بالا نگه داشتن اسمی قیمت خودروهای صفر کیلومتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Amin
    Mohammad Amin | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    وقتی پول نداریم بخریم چه فرقی داره نتایج برجام ، قیمت خودرو ۸ برابر شد حقوق من حتی دو برابر هم نشده

  • Bigiato
    Bigiato | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

    هر چقدر برجام اولی نتایج داشت، دومی هم خواهد داشت...

مطالب پیشنهادی