ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لاک اسکرین اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: آشنایی با بهترین اپلیکیشن‌های لاک اسکرین اندروید

صفحه‌ی لاک اسکرین اندروید در سال‌های اخیر تغییرات بسیاری را شاهد بوده است. اگرچه ظهور حسگرهای اثر انگشت باعث شد تا لاک اسکرین اهمیت سابق خود را از دست بدهد، اما همچنان کاربران در طول ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

صفحه‌ی لاک اسکرین اندروید در سال‌های اخیر تغییرات بسیاری را شاهد بوده است. اگرچه ظهور حسگرهای اثر انگشت باعث شد تا لاک اسکرین اهمیت سابق خود را از دست بدهد، اما همچنان کاربران در طول روز بارها با آن مواجه می‌شوند. سازندگان سعی می‌کنند با افزودن قابلیت‌ها و شخصی‌سازی لاک اسکرین در محصولات خود، یکنواختی آن را از بین ببرند. اپلیکیشن‌های بسیاری نیز تنها برای انجام همین کار توسعه داده شده‌اند که می‌توانند حال و هوای گوشی شما را تغییر دهند که در ادامه برخی از کاربردی‌ترین موارد میان چنین اپ‌هایی را معرفی خواهیم کرد.

باید توجه داشت که روش‌های بیومتریک برای آنلاک کردن گوشی موجب شده است تا لاک اسکرین مفهوم گذشته خود را از دست بدهد. به همین دلیل بسیاری از توسعه‌دهندگان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مخصوص لاک اسکرین خود را متوقف کرده‌اند اما همچنان برخی از آن‌ها به روند سابق خود ادامه می‌دهد و سعی دارند امکانات بیشتری به محصولات خود اضافه کنند.

[این مقاله در تاریخ 23 اردیبهشت 1400 به‌روزرسانی شده است]

AcDisplay

لاک اسکرین اندروید

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های مخصوص لاک‌اسکرین، AcDisplay است که قابلیت Always on Display موجود در محصولات سامسونگ و موتورولا را تقلید می‌کند. کاربران می‌توانند بدون باز کردن قفل گوشی با نوتیفیکشن‌ها تعامل داشته باشند و فضای زیادی نیز برای شخصی‌سازی در اختیار دارند. برای مثال می‌توانید جهت کاهش مصرف باتری، تنها ساعت‌های خاصی را برای فعال بودن اپ، مشخص کنید. البته اکنون بسیاری از گوشی‌ها به صورت پیش‌فرض از چنین قابلیت‌هایی بهره‌مند هستند اما AcDisplay می‌تواند برای دارندگان گوشی‌های اندروید قدیمی‌تر مفید باشد. آخرین نسخه‌ی برنامه در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است و به نظر نمی‌رسد دیگر آپدیت جدیدی منتشر شود. 

AcDisplay

AcDisplay

سازنده: Artem Chepurnoy قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳ مگابایت زبان:

Always on AMOLED

لاک اسکرین اندروید

Always on AMOLED یک اپ مختص به لاک اسکرین اندروید نیست اما می‌تواند قابلیت‌های Always on Display را برای کاربران فراهم کند. امکان نمایش ساعت، نوتیفیکشن‌ها و سایر موارد توسط آن وجود دارد. همچنین تغییر خودکار موقعیت المان‌ها جهت جلوگیری از سوختگی صفحه‌نمایش هم امکان‌پذیر است. اگرچه استفاده از چنین ابزاری روی گوشی‌هایی با نمایشگر LCD چندان توصیه نمی‌شود زیرا عمر باتری را به شدت کاهش می‌دهد. اگر صاحب دستگاه قدیمی با نمایشگر OLED هستید چنین اپلیکیشنی می‌تواند برای شما کاربری باشد.

Always On AMOLED

Always On AMOLED

سازنده: Tomer Rosenfeld قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۹ مگابایت زبان:

Floatify

لاک اسکرین اندروید

Floatify ابزار محبوب و مدرنی برای جایگزین کردن لاک اسکرین اندروید محسوب می‌شود. اگرچه شباهت بسیاری با لاک اسکرین پیش‌فرض گوشی‌ها دارد اما امکانات بیشتری را برای شخصی‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نگاه اول یک تصویر پس‌زمینه و ساعت دیده می‌شود ولی قابلیت‌ نمایش آب‌ و هوا، نوتیفیکیشن‌ها و دیگر اطلاعات را هم دارد. همچنین از میانبرهای اختصاصی برای اپ‌ها پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی‌های آن شامل تم‌های مختلف و روشن شدن نمایشگر هنگام بلند کردن گوشی می‌شود. آخرین آپدیت اپ در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته است و به نظر نمی‌رسد توسعه‌دهنده‌ی آن قصدی برای انتشار نسخه‌های جدیدتر داشته باشد.

Floatify Lockscreen

Floatify Lockscreen

سازنده: Jawomo قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳.۹ مگابایت زبان:

KLCK Kustom Lock Screen Maker

لاک اسکرین اندروید

Kustom Industries با عرضه‌ی اپلیکیشن‌های KWGT Kustom Widgets و KLWP Live Wallpaper توانسته است محبوبیت زیادی میان کاربران کسب کند. KLCK Kustom Lock Screen Maker هم مانند سایر ساخته‌های این توسعه‌دهنده، امکان ایجاد صفحه‌های لاک اسکرین کامل شخصی‌سازی شده را به کاربر می‌دهد. محیط ویرایشگر از قابلیت‌های متعددی پشتیبانی می‌کند و افزودن نوتیفیکیشن‌ها، طرح‌های مختلف و تصاویر پس‌زمینه از گالری امکان‌پذیر است. اگر بخواهید در لاک اسکرین حجم عظیمی از اطلاعات را مشاهده کنید می‌توانید از ابزارهای گوگل فیت، آب و هوا، نقشه‌ی زنده، موزیک پلیر و فیدخوان استفاده کنید. البته اپ هنوز در فاز آزمایشی قرار دارد و احتمال برخورد با باگ‌های مختلف وجود دارد.

اگر زمان و حوصله‌ی کافی برای ساخت لاک اسکرین را ندارید، می‌توانید از تم‌های آماده‌ی ساخته شده توسط سایر کاربران نیز استفاده کنید. Grace و Enovix برخی از موارد قابل اشاره هستند. همچنین با جستجو می‌توانید تم‌های بیشتری را در پلی استور بیابید. برخی از این پوسته‌ها مانند S9 به صورت بسته‌ی الحاقی برای تمامی اپ‌های Kustom عرضه شده‌اند.

KLCK Kustom Lock Screen Maker

KLCK Kustom Lock Screen Maker

سازنده: Kustom Industries قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۷ مگابایت زبان:

DIY Locker

لاک اسکرین اندروید

اگر محیط KLCK برای شما کمی پیچیده به نظر می‌رسد، DIY Locker می‌تواند قابلیت‌های مشابه در محیط ساده‌تر و کاربردپسندتر را در اختیارتان قرار دهد. امکان استفاده از روش‌های مختلف جهت آنلاک مانند رمز عبور و الگو در کنار پشتیبانی از ویجت‌های موزیک پلیر، نوتیفیکیشن و میانبر اپ‌ها وجود دارد. همچنین می‌توانید تصاویر دلخواه خود را هم استفاده کنید.

Solo Locker براساس DIY Locker توسعه داده شده است و از پوسته‌های پیش‌فرض بیشتر در کنار تعداد محدودی المان و ویجت پشتیبانی می‌کند. اگرچه کاربر فضای بسیار زیادی برای مانور در آن ندارد اما همچنان می‌تواند گزینه‌ی کاربردی برای ساخت لاک اسکرین اندروید شخصی‌سازی شده، باشد.

DIY Locker

DIY Locker

سازنده: newborntown قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵.۸ مگابایت زبان:

Lockscreen Widgets

لاک اسکرین اندروید

آخرین اپلیکیشن لیست، کمی از موارد قبلی جدیدتر است و قابلیت افزودن ویجت به لاک اسکرین اندروید را فراهم می‌کند. این ویژگی در نسخه‌های قدیمی اندروید به صورت پیش‌فرض وجود داشت اما در آپدیت‌های بعدی حذف شد. البته Lockscreen Widgets محدودیت‌هایی هم دارد و تنها امکان استفاده از یک ویجت در هر صفحه وجود دارد؛ در نتیجه برای قرار دادن ویجت‌های بیشتر باید صفحه‌های بیشتری تعریف کنید. 

Lockscreen Widgets

Lockscreen Widgets

سازنده: Zachary Wander قیمت: ۱.۴۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • امیرخان
    امیرخان | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من‌مدت زیادی از سی ام‌استفاده میکردم. هم خیلی سبک‌بود هم روون. نکست رو هم چند بار با ورژنای مختلف امتحان کردم اما اصلا روون نبود. یه جوری انگار که شدیدا لگ بزنه بود. نمیدونم روی دستگاه من اینجور بود یا کلا اینجوریه.
    الان رام سیانوژن مود نصب کردم‌لاک اسکرینش خوبه دیگه اپ نصب نکردم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی