ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا در مورد فعالیت‌های غیرقانونی بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان تحقیق می‌کند

وزارت دادگستری و سازمان درآمد داخلی ایالات متحده، در مورد پولشویی و فرار مالیاتی بزرگترین صرافی رمزارز در جهان تحقیق و تفحص می‌کند. با توجه به اینکه بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزها در جهان است، انتشار ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

وزارت دادگستری و سازمان درآمد داخلی ایالات متحده، در مورد پولشویی و فرار مالیاتی بزرگترین صرافی رمزارز در جهان تحقیق و تفحص می‌کند.

با توجه به اینکه بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزها در جهان است، انتشار این خبر در قیمت اکثر رمزارزها بی‌تاثیر نبود و به گفته برخی تحلیلگران همین موضوع باعث شد، ساعاتی پس از انتشار خبر تحقیق و تفحص در مورد بایننس، قیمت اکثر ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی «بلومبرگ»، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده موسوم به «CFTC»، در حال بررسی فعالیت‌های غیرقانونی بایننس است. سال گذشته این صرافی اعلام کرده بود که اجازه نمی‌دهد کاربران از طریق بایننس فعالیت‌های غیرقانونی را به انجام برسانند و پیشتر نیز هشدار داده بود که حساب کاربری متخلفان را مسدود می‌کند.

موسسه تحقیقاتی «Chainalysis» نیز گزارش می‌دهد که در سال ۲۰۱۹، بخشی از  ۷۵۶ میلیون دلار  معامله غیرقانونی از ۲.۸ میلیارد دلار معامله مربوط به رمزارز محبوب بیت کوین از طریق صرافی بایننس انجام شده است.

 

سخنگوی بایننس در واکنش به این خبر ضمن تاکید بر این موضوع که با نهادهای تنظیم کننده مقررات همکاری می کند، گفت:

«این صرافی تعهدات قانونی خود را بسیار جدی می‌گیرد. ما سخت در تلاش هستیم تا بتوانیم فعالیت‌های خود را به صورت قانونی پیش ببریم و در این راستا قوانین مربوط به ضد پولشویی و عدم فرار مالیاتی را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم. بایننس سابقه خوبی در همکاری با سازمان‌ها و نهادهای قانونی دارد.»

هنوز دامنه تحقیقات دولت فدرال در مورد صرافی بایننس مشخص نشده است. صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷ کارخود را آغاز کرد و خیلی زود توانست به بزرگترین صرافی رمزارزها در جهان تبدیل شود. مقر این صرافی در سنگاپور است.

باید دید این تحقیقات چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد و اگر فعالیت‌های این صرافی غیرقانونی اعلام شود، شاهد چه تغییراتی در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی