ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توشیبا هدف حمله سایبری گروه «دارک‌ساید» قرار گرفت

توشیبا در حال تحقیق و تفحص در مورد حمله سایبری گروه ملقب به «دارک ساید» است که پیش از این نیز عامل اصلی حمله به شرکت کولونیال پایپ لاین بزرگترین اپراتور خط لوله سوخت آمریکا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

توشیبا در حال تحقیق و تفحص در مورد حمله سایبری گروه ملقب به «دارک ساید» است که پیش از این نیز عامل اصلی حمله به شرکت کولونیال پایپ لاین بزرگترین اپراتور خط لوله سوخت آمریکا بوده است.

براساس اطلاعیه توشیبا، این گروه عصر روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت این حمله سایبری احتمالی را انجام داده‌‌‌اند. بعد از انتشار این خبر ارزش سهام این شرکت ۰.۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش رویترز، شرکت ژاپنی توشیبا که محصولاتی مانند چاپگرهای بارکد تولید می‌کند و حدود ۲.۳ میلیارد دلار ارزش دارد روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه اعلام کرده است که کسب و کار اروپایی آن‌ها مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

در بیانیه‌ توشیبا عنوان شده است که آن‌ها با هدف جلوگیری از گسترش خسارت شبکه بین شرکت ژاپن و بخش اروپایی را متوقف کرده‌اند. طبق تحقیقات آن‌ها، میزان خسارت‌های وارد شده به برخی از بخش‌های اروپایی شرکت محدود شده است و هنوز این واقعیت که اطلاعات شرکت به بیرون نفوذ پیدا کرده باشد، تایید نشده است.

در ادامه بیانیه توشیبا ذکر شده است که «تا جایی که نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد، ممکن است برخی از اطلاعات و داده‌ها توسط این گروه هکر به بیرون درز کرده باشد، با این حال ما با همکاری سازمان‌های تخصصی خارجی برای درک جزئیات بیشتر تحقیقات خود را ادامه خواهیم داد.»

«تاکاشی یوشیکاوا» تحلیلگر ارشد بدافزارها توضیح می‌دهد که حدود ۳۰ گروه مختلف تحت عنوان دارک ساید برای هک شرکت‌ها تلاش می‌کنند و آن‌ها این بار موفق شدند به توشیبا حمله کنند. او در ادامه توضیحات خود به این موضوع اشاره می‌کند که دسترسی کارمندان به سیستم‌های رایانه‌ای شرکت از خانه، یکی از دلایلی است که شرکت‌ها را در معرض حملات سایبری قرار می‌دهد. هنوز مشخص نیست که توشیبا به هکرهای باج‌افزار غرامتی پرداخت کرده است یا خیر.

همچنین طبق ادعای گروه هکر ملقب به دارک‌ساید، علاوه بر حمله سایبری به شرکت Colonial Pipeline که باعث کمبود بنزین در سواحل شرقی ایالات متحده شده، این هفته به سه شرکت دیگر نیز حمله کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی