ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیوندای ۷.۴ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند

هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ رقمی در حدود ۷.۴ میلیارد دلار در ایالات متحده با هدف توسعه خودروهای برقی، هیبریدی و فناوری خودران در کارخانه‌های خود سرمایه‌گذاری کند. بخشی از این سرمایه‌گذاری به ارتقا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ رقمی در حدود ۷.۴ میلیارد دلار در ایالات متحده با هدف توسعه خودروهای برقی، هیبریدی و فناوری خودران در کارخانه‌های خود سرمایه‌گذاری کند.

بخشی از این سرمایه‌گذاری به ارتقا کارخانه تولید خودروی برقی در آمریکا مربوط می‌شود که قرار است سال آینده این خودرو را به بازار عرضه کند.

هیوندای هنوز در مورد جزئیات طرح‌های توسعه‌ای خود مطلبی منتشر نکرده است. در بخشی از اطلاعیه مربوط به سرمایه‌گذاری هیوندای به این موضوع اشاره شده است:

«هیوندای و کیا در حال بررسی شرایط بازار و سیاست خودروهای برقی دولت ایالات متحده هستند تا برنامه مناسبی برای ارتقا کارخانه‌ها و زیر مجموعه‌های خود به منظور گسترس تدریجی تولید خودرو برقی در این کشور دنبال کنند.»

بر اساس برنامه ارائه شده از سوی این شرکت، انتظار می‌رود آیونیک ۶، سدان با طراحی زیبای این شرکت سال آینده به بازار عرضه شود.

همچنین گفته می‌شود که هیوندای قصد دارد در توسعه زیرساخت‌ خودروهای هیدروژنی نیز در آمریکا سرمایه‌گذاری کند که شامل توسعه خودرویی است که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

بخش دیگری از رقم مشخص شده برای سرمایه‌گذاری، صرف توسعه فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون فناوری توسعه هواپیما، رباتیک و فناوری خودران می‌شود. بخشی از این امر صرف راه‌اندازی یک شرکت تابعه در «واشنگتن دی سی» به منظور راه اندازی سیستم حمل و نقل هوایی شهری (UAM) خواهد شد.

در ادامه عنوان شده است که بخشی از این سرمایه‌گذاری صرف بوستون داینامیکس (Boston Dynamics)  که در زمینه تولید ربات فعالیت دارد، خواهد شد. هر چند هیوندای هنوز حجم سرمایه گذاری در این حوزه و حتی هدف آن را مشخص نکرده است. شرکت خودروسازی هیوندای در سال ۲۰۲۰ این شرکت را تصاحب کرد.

هیوندای همچنین با شرکت فناوری Aptiv در حال راه‌اندازی سرمایه‌گذاری مشترکی موسوم به Motional است که هدف آن تجاری‌سازی روبوتاکسی خودران با مشارکت شرکت حمل و نقل Lyft تا سال ۲۰۲۳ است. هم اکنون آن‌ها با مدل‌های ویژه آیونیک ۵ در حال آزمایش در جاده‌های عمومی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی