ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی‌ مک اپل با تراشه M1 تقریبا ۶۰ درصد از نسخه مجهز به تراشه اینتل سریع‌تر است

آی‌مک ۲۴ اینچی اپل که به تراشه M1 مجهز است برای کاربرانی که به عملکرد قدرتمندتری نیاز دارند، یک ارتقا قابل توجه محسوب می‌شود. نتایج بنچ‌مارک نشان می‌دهد که این نسخه آی‌مک در مقایسه با ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

آی‌مک ۲۴ اینچی اپل که به تراشه M1 مجهز است برای کاربرانی که به عملکرد قدرتمندتری نیاز دارند، یک ارتقا قابل توجه محسوب می‌شود. نتایج بنچ‌مارک نشان می‌دهد که این نسخه آی‌مک در مقایسه با نسل قبلی با تراشه اینتل تقریبا ۶۰ درصد عملکرد بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آی‌مک جدید اپل در آزمون‌ تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای بنچ‌مارک گیک‌بنچ 5 به ترتیب توانست ۱۷۲۹ و ۷۴۵۹ امتیاز کسب کند. این امتیازها پیش از عرضه رسمی آی‌مک اپل و احتمالا بر اساس نمونه‌های اولیه به دست آمده است. بر اساس امتیازات کسب شده می‌توان عنوان‌ کرد که این دستگاه از نظر عملکرد با مک مینی و لپ‌تاپ‌هایی مانند مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر که از تراشه M1 اپل بهره می‌برند، برابری می‌کند.  آی‌مک مذکور از تراشه هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی هفت هسته‌ای پیکربندی شده است.

آی‌مک ۲۴ اینچی با پردازنده M1 اپل نسبت به مدل ۲۱.۵ اینچی که سال ۲۰۱۹ به همراه تراشه اینتل عرضه شد عملکرد بهتری دارد و به صورت کلی در مقایسه با تمام دستگاه‌های ۲۱.۵ اینچی، نسخه‌ای کاملا پیشرفته محسوب می‌شود. در مقایسه با نسخه ۲۷ اینچی فعلی، آی‌مک M1 فقط در آزمون تک‌هسته‌ای عملکرد بهتری را نشان داده است. آی‌ مک ۲۷ اینچی در آزمون چند هسته‌ای امتیاز ۹۰۰۲ را کسب کرده که نشان دهنده عملکرد بهتر آن است.

هر چند آی‌مک ۲۴ اینچی با پردازنده M1 در عملکرد تک هسته‌ای حدود ۳۸ درصد سریعتر است، اما آی‌مک ۲۷ اینچی با پردازنده اینتل حدود ۲۵ درصد در عملکرد چند هسته‌ای  سریع‌تر ظاهر شده است.

با وجود امتیازات ثبت شده، کاملا مشهود است که آی‌مک اپل با پردازنده M1 نمی‌تواند جایگزین آی‌مک ۲۷ اینچی با پردازنده اینتل شود زیرا عملکرد چند هسته‌ای ضعیف‌تری را از خود نشان داده است.

قیمت نسخه پایه آی‌مک‌ M1 اپل از ۱،۲۹۹ دلار و نسخه‌های با پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای، دو پورت USB-C اضافی و گزینه‌های رنگی از ۱،۴۹۹ دلار شروع می‌شود. انتظار می‌رود این دستگاه از هفته آینده به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی