ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سوپر اسپرت برقی Estrema Fulminea با فناوری ابرخازن معرفی شد؛ صفر تا صد در کمتر از 2 ثانیه

شرکت ایتالیایی Automobili Estrema از یک ابرخودروی برقی به نام Fulminea رونمایی کرد. این ابرخودروی شگفت‌انگیز به پیشرانه چهار موتوره مجهز بوده و 2,040 اسب بخار قدرت دارد. در کنار این خروجی باورنکردنی، Fulminea از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

شرکت ایتالیایی Automobili Estrema از یک ابرخودروی برقی به نام Fulminea رونمایی کرد. این ابرخودروی شگفت‌انگیز به پیشرانه چهار موتوره مجهز بوده و 2,040 اسب بخار قدرت دارد. در کنار این خروجی باورنکردنی، Fulminea از تکنولوژی پیشرفته باتری نیز سود می‌برد و پک به کار رفته در آن از ترکیب ابرخازن‌ها و سلول‌های جامد ساخته شده است. کمپانی سازنده ادعا می‌کند Fulminea برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر، به زمانی کمتر از 2 ثانیه نیاز دارد.

به گفته Automobili Estrema پک باتری Fulminea از دو محفظه مختلف تشکیل یافته و جنسی از فیبرکربن دارد. محفظه کوچک‌تر این پک ابرخازن‌ها را در خود جای داده و در پشت محور جلو نصب شده است. محفظه بزرگ‌تر هم که مخصوص سلول‌های جامد است، در پشت کابین تعبیه شده تا وزن به بهترین شکل ممکن توزیع شود.

پک باتری هیبریدی Fulminea توسط گروه ABEE و با همکاری IMECAR Elektronik تولید می‌شود

وزن کلی پک باتری Fulminea حدود 300 کیلوگرم و چگالی انرژی آن 500 وات ساعت به ازای هر کیلوگرم اعلام شده است. این پک در مجموع 100 کیلووات ساعت ظرفیت داشته و از فناوری شارژر سریع پشتیبانی می‌کند. در صورت اتصال به پورت سریع DC، میزان شارژ باتری در عرض کمتر از 15 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌رسد. با اتکا به این پک، Fulminea می‌تواند طبق چرخه WLTP تا 520 کیلومتر را پشت سر بگذارد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، شرکت Automobili Estrema می‌گوید پیشرانه 2,040 اسب بخاری Fulminea قادر است این ابرخودروی 1500 کیلوگرمی را در عرض تقریبا 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. صفر تا 200 کیلومتر در ساعت هم در زمانی زیر 10 ثانیه محقق می‌شود.

تازه‌ترین ابرخودروی الکتریکی ایتالیایی‌ها، به چراغ‌های LED و تکنولوژی لیزر مجهز شده؛ در طراحی قاب این چراغ‌ها طراحان از رعد و برق الهام گرفته‌اند. در نمای عقب هم چراغ‌ها از نوع LED اما با پشتیبانی از قابلیت RGB هستند و می‎‌توانند جلوه‌ای همانند فیبر نوری تولید کنند. چراغ سوم ترمز هم که با بالچه کوچک پشتی ادغام شده به این تکنولوژی مجهز است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، کمپانی Automobili Estrema تنها 61 دستگاه از ابرخودروی Fulminea را تولید خواهد کرد. برای این اتومبیل فوق سریع قیمتی برابر با 2 میلیون یورو (2.4 میلیون دلار) تعیین شده و روند تحویل سفارشات مشتریان از سه‌ماهه سوم سال 2023 آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی