ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

FDA آمریکا: خطر تداخل مگ‌سیف آیفون ۱۲ با ضربان‌ساز قلب پایین است

با معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و پشتیبانی آن‌ها از شارژ بی‌سیم مگ‌سیف، گزارش‌هایی درباره تاثیرگذاری آن‌ها روی دستگاه‌های پزشکی مانند ضربان‌ساز قلب (پیس‌میکر) منتشر شد. حالا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خطر آن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

با معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و پشتیبانی آن‌ها از شارژ بی‌سیم مگ‌سیف، گزارش‌هایی درباره تاثیرگذاری آن‌ها روی دستگاه‌های پزشکی مانند ضربان‌ساز قلب (پیس‌میکر) منتشر شد. حالا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خطر آن برای چنین وسایلی را پایین اعلام کرده است.

FDA پس از انجام آزمایش‌ها، به این موضوع اشاره کرده که برخی دستگاه‌های جدید مانند گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیک با مغناطیس، ممکن است بطور موقت روی عملکرد عادی دستگاه‌های پزشکی موجود درون بدن مانند پیس‌میکر تاثیر بگذارند، با این حال ریسک آن برای بیماران کم است.

این سازمان گفته تا به امروز به هیچ اتفاق مربوط به این مشکل دست پیدا نکرده. با این وجود، FDA گفته افرادی که از چنین دستگاه‌های پزشکی استفاده می‌کنند باید چندین اقدام احتیاطی را مدنظر قرار دهند:

  • وسایل الکترونیکی مصرفی مانند برخی گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند را در فاصله ۱۵ سانتی‌متری دستگاه‌های پزشکی قرار دهند.
  • از حمل دستگاه‌های الکترونیکی درون جیب مقابل دستگاه پزشکی جلوگیری کنند.
  • اگر درباره مغناطیس وسایل الکترونیکی مصرفی سوالی دارند، با پزشکان صحبت کنند.

مگ‌سیف آیفون ۱۲

این سازمان درباره افزایش دستگاه‌های مصرفی در آینده به بیماران هشدار داده. بنابراین این افراد برای استفاده از چنین وسایلی باید همواره با پزشکان خود در ارتباط باشند تا در معرض خطر جدی قرار نگیرند.

اقدامات احتیاطی اعلام شده از سوی FDA در راستای گفته‌های اپل قرار می‌گیرد. کوپرتینویی‌ها به کاربران توصیه می‌کنند که آیفون و تجهیزات مگ‌سیف را در فاصله بیش از ۱۵ سانتی‌متری دستگاه‌های پزشکی قرار دهند. اگر آیفون به صورت بی‌سیم در حال شارژ است، باید آن را حداقل ۳۰ سانتی‌متر از وسایلی مانند پیس‌میکر دور نگه داشت.

با وجود اینکه FDA از ریسک پایین تداخل مغناطیس مگ‌سیف آیفون ۱۲ و  ضربان‌ساز قلب خبر داده، اما همچنان به افراد توصیه می‌شود فاصله پیشنهادی اپل و این سازمان را رعایت کنند تا هیچ‌گونه خطری آن‌ها را تهدید نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی