ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

گوردن موری از تصمیم خود برای تولید خودروی برقی خبر داد؛ رویکرد سبز خالق مکلارن F1

گوردن موری قصد دارد با سرمایه گذاری 300 میلیون پوندی، محصولات بیشتری را به سبد تولیدات خود بیفزاید. از جمله این پروژه‌های تازه طراحی و ساخت یک پلتفرم جدید برای خودروی برقی مخصوص عبور مرور ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

گوردن موری قصد دارد با سرمایه گذاری 300 میلیون پوندی، محصولات بیشتری را به سبد تولیدات خود بیفزاید. از جمله این پروژه‌های تازه طراحی و ساخت یک پلتفرم جدید برای خودروی برقی مخصوص عبور مرور در شهر است که به طور کلی با ساخته‌های قبلی این سرمهندس اسطوره‌ای تفاوت دارد.

گفتنی است که گوردون موری به عنوان خالق مکلارن F1 یکی از بزرگترین مهندسان صنعت خودرو در دوران فرمانروایی موتورهای احتراق داخلی به شمار می آید و رویکرد تازه او برای ساخت خودروهای برقی جالب توجه به نظر می‌رسد.

گوردن موری
گروه گوردن موری (GMG) که هم نام مالک و بنیان‌گذار آن یعنی گوردن موری است یک برنامه پنج ساله جسورانه با سرمایه گذاری 300 میلیون پوندی را برای خود ترسیم کرده تا محصولات کاملا جدیدی را روانه بازار کند. گوردن موری ابرخودرو مورد انتظار خود یعنی T50 و مدل مخصوص پیست های اتومبیل رانی آن یعنی T50S را به عنوان اولین محصول این شرکت عرضه خواهد کرد.

T50
اما سرمایه گذاری تازه با هدف تولید وسایل نقلیه تمام برقی و کارآمد شخصی و تجاری خواهد بود و از طراحی های انقلابی گوردن موری در این سرمایه گذاری استفاده خواهد شد. در مرحله اول این شرکت یک محصول در کلاس B، یک SUV سایز کوچک و یک ون را به بازار عرضه خواهد کرد.


اولین خودرو برقی کمی کمتر از 4 متر طول دارد بنابراین هم اندازه فولکس واگن Up خواهد بود. این محصول شباهت های زیادی با T27 خواهد داشت که گوردن موری بیش از یک دهه پیش طراحی کرده بود. مرحله دیگر این سرمایه گذاری به سبک سازی محصولات و همینطور استفاده از ساختار بسیار ساده خواهد پرداخت تا امکان تولید این محصولات به‌شدت آسان شود.

گوردن موری
همچنین در پایگاه تحقیق و توسعه در Dunsfold نیز قالب های مورد نیاز این وسایل نقلیه طراحی و تولید خواهد شد.

بدین منظور شرکت گوردن موری، ریچی سیبال را به عنوان رئیس بخش الکترونیک خود گماشته است که پیش از این در شرکت های مک لارن و لوتوس مشغول به کار بود.


از دیگر برنامه های این شرکت می توان به عرضه یک سوپرخودرو جدید بر پایه مدل T50 اشاره کرد که از موتور V12 تنفس طبیعی بهره می‌برد. این سوپرخودرو از ساختار ساده تر 2 سرنشینه بهره می‌برد تا به دیگر رقبای خود در بازار نزدیک‌تر باشد.

پس از آن گوردن موری به سراغ عرضه سوپرخودرو هیبریدی حرکت خواهد کرد.

شرکت گوردن موری
ابرخودرو T50 از اواخر سال جاری وارد مرحله تولید خواهد شد و پس از آن نیز نوبت به مدل مخصوص پیست های اتومبیل رانی آن یعنی T50s خواهد رسید.

به نظر می‌رسد گوردن موری با عرضه T50 قصد ترک صنعت خودرو را ندارد و این تنها آغازی برای تجاری سازی محصولات این برند به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی