ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سود فاکسکان در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به لطف آیفون به ۱ میلیارد دلار رسید

فاکسکان بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره تامین اپل که در حال حاضر آیفون ۱۲ را مونتاژ می‌کند، از سودی بالغ بر ۱ میلیارد دلار در سه ماهه اول ۲۰۲۱ خبر داده که رقمی بالاتر از همه پیش‌بینی‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

فاکسکان بزرگ‌ترین تولیدکننده زنجیره تامین اپل که در حال حاضر آیفون ۱۲ را مونتاژ می‌کند، از سودی بالغ بر ۱ میلیارد دلار در سه ماهه اول ۲۰۲۱ خبر داده که رقمی بالاتر از همه پیش‌بینی‌های فعالان بازار است.

فاکسکان چندی پیش گفته بود افزایش تقاضا برای خرید محصولات الکترونیکی توسط کاربرانی که از داخل خانه کار می‌کنند، باعث افزایش ۴۴ درصدی درآمدهای این شرکت در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ شده بود. این شرکت حالا رسما اعلام کرده که در این بازه زمانی ۱ میلیارد دلار سود به دست آورده است.

به گزارش رویترز، Hon Hai Precision Industry Co، شرکت مالک فاکسکان می‌گوید در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ حدود ۱.۰۱۱ میلیارد دلار سودآوری داشته است. این رقم در بازه زمانی مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۷۵.۲۹ میلیون دلار بود. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که سود این شرکت در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به حدود ۸۷۵ میلیون دلار برسد.

فروش آیفون معمولا به خاطر معرفی پرچمداران اپل در فصل پاییز و تعطیلات سال نو در سه‌ماهه پایانی سال میلادی به بیشترین سطح خود می‌رسد، ولی سری آیفون ۱۲ پارسال به خاطر مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا با تاخیر معرفی و عرضه شد. در نتیجه، بخشی از فروش به سال ۲۰۲۱ منتقل گردید.

خبر افزایش سود فاکسکان در شرایطی منتشر می‌شود که این شرکت با جذب نیروهای جدید در خط تولید به دنبال تامین سفارشات و آماده شدن برای تولید سری آیفون ۱۳ خواهد بود. فاکسکان به نیروهای جدیدش وعده داده که در صورت تداوم حضور در خط تولید این کمپانی می‌توانند از مزایای تقریبا هزار دلاری بهره‌مند شوند.

افزون بر این، بزرگ‌ترین شریک اپل در بخش تولید حالا در سایه موفقیت‌های تجاری خود به دنبال احداث خطوط تولید خودروهای برقی است. چندی پیش در شایعات اعلام شده بود که این شرکت می‌خواهد با خود اپل در زمینه تولید این خودروها همکاری کند، ولی بعدا مسئولان این همکاری را شایعه خواندند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی