ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وارث سامسونگ به ثروتمندترین فرد در کره جنوبی تبدیل شد

کره جنوبی خانه شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیاست و این شرکت‌ها برای مالکان خود ثروت هنگفتی به ارمغان می‌آورند. «لی جائه-یونگ»، قائم مقام هیئت مدیره و وارث سامسونگ اخیرا با ثروتی در حدود ۱۲.۶ میلیارد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

کره جنوبی خانه شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیاست و این شرکت‌ها برای مالکان خود ثروت هنگفتی به ارمغان می‌آورند. «لی جائه-یونگ»، قائم مقام هیئت مدیره و وارث سامسونگ اخیرا با ثروتی در حدود ۱۲.۶ میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شناخته شده است.

طبق اطلاعات شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، لی جائه-یونگ از میان ۵۰۰ میلیارد برتر دنیا در رده ۱۷۳ قرار گرفته است. عنوان ثروتمندترین فرد کره قبلا به «لی کان-هی»، پدر لی جائه-یونگ تعلق داشت که اکتبر پارسال از دنیا رفت. حالا بخش عمده‌ای از سهام لی کان-هی در سامسونگ به پسرش به ارث رسیده و او را به ثروتمندترین انسان در این کشور تبدیل کرده است.

مجموع سهامی که از سامسونگ الکترونیکس و سامسونگ SDS به لی جائه-یونگ به ارث رسیده، چیزی حدود ۵.۳ میلیارد دلار است. ولی این جابه‌جایی سرمایه برای خانواده لی پرهزینه بوده و آن‌ها را وادار به پرداخت مالیات سنگین ۱۰.۸ میلیارد دلاری کرده، مالیاتی که در تاریخ کره بی‌سابقه بوده است.

لی جائه-یونگ

خانواده لی این مالیات را در شش قسط در یک بازه زمانی پنج ساله پرداخت خواهد کرد. با این حال مشخص نیست که این مالیات به چه صورتی بین وارثان آقای لی کان-هی تقسیم خواهد شد. اگر لی جائه-یونگ مجبور نمی‌شد چنین مالیات سنگینی به دولت کره جنوبی بپردازد، دارایی او خیلی بیشتر از ۱۲.۶ میلیارد دلار می‌شد و می‌توانست به رده‌های بالاتری در فهرست ۵۰۰ میلیاردر برتر دنیا برسد.

لی جائه-یونگ در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. او پارسال به جرم رشوه به ۲.۵ سال زندان محکوم شد. با این حال، چندی قبل شماری از فعالان صنعت کره جنوبی از دولت این کشور خواستار عفو او شدند تا بتواند در این برهه حساس سامسونگ را تحت هدایت مقتدرانه خود بگیرد و از افول جایگاه اقتصادی این شرکت و طبیعتا اقتصاد کره در مناسبات جهانی جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    در این برهه حساس

مطالب پیشنهادی