ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳
تکنولوژی

اپل می‌خواهد کیفیت و بلندی صدای اسپیکر مکالمه آیفون را بهبود دهد

تحقیقات اپل در مورد پیشرفت‌های آیفون در آینده، مشخص می‌کند که اسپیکر مکالمه در این گوشی‌ها می‌تواند با پوشش صوتی و شکل و ظاهر جدید، صدای بلندتری داشته باشد. معمولا اسپیکر گوشی‌های آیفون، خصوصا از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

تحقیقات اپل در مورد پیشرفت‌های آیفون در آینده، مشخص می‌کند که اسپیکر مکالمه در این گوشی‌ها می‌تواند با پوشش صوتی و شکل و ظاهر جدید، صدای بلندتری داشته باشد.

معمولا اسپیکر گوشی‌های آیفون، خصوصا از طرف منابعی که قصد دارند تفاوت گوشی‌های جدید را مشخص کنند، بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. با این حال، اپل در حال کار روی کیفیت و میزان صدای مکالمات در گوشی‌های آیفون جدید خود است.

اسپیکر مکالمه آیفون

به همین منظور پتنت جدید اپل تایید می‌کند که آن‌ها برای بهبود کیفیت صدای اسپیکر قصد دارند از نوعی پوشش بسیار کوچک استفاده کنند که عمود بر صفحه نمایش و به صورت کامل در عرض گوشی‌ آیفون جای می‌گیرد. اپل در حال تحقیق روی این پوشش است که چگونه با وجود اندازه کوچک خود، باعث افزایش صدا می‌شود.

در این پتنت آمده است: «اسپیکر صوتی شامل محفظه‌ای است که میزان صدای پشت درایور اسپیکر را مشخص می‌کند، بنابراین درایور اسپیکر می‌تواند یک سیگنال صوتی الکتریکی را به صدا تبدیل کند. در این زمان یک پوشش آکوستیکی پر منفذ روی حداقل یک سطح داخلی رسوب می‌کند.» این پوشش از ویژگی‌های صوتی برخوردار است بنابراین زمانی که روی اسپیکر گوشی از آن استفاده شود، می‌تواند باعث تقویت میزان و کیفیت صدای اسپیکر شود.

علاوه بر اندازه و مواد این پوشش ضخیم و نفوذپذیر، مسئله شکل آن نیز وجود دارد. به گفته اپل این پوشش شامل یک ماتریس نامنظم است که توسط انبوهی از اشکال محدب متصل شده توسط اتصالات مقعر تشکیل شده است. بیشتر اطلاعات این پتنت روی مخشصات مواد و روش‌های خاص تهیه‌ آن برای آیفون متمرکز شده است.

به گفته اپل یک روش برای کاهش نوسانات فشار صدای پس زمینه دستگاه‌های جیبی، استفاده از مواد جاذب مانند کربن سیاه یا زئولیت در آن‌هاست. وجود چنین موادی می‌تواند میزان صدای پس زمینه اسپیکرها را عملا افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی