ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایدن فرمان اجرایی ترامپ درباره بند ۲۳۰ قانون ارتباطات را لغو کرد

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا چند فرمان اجرایی ترامپ از جمله فرمانی در خصوص بند ۲۳۰ از «قانون شایستگی در ارتباطات» را که موجب لغو مصونیت‌های قضایی شبکه‌های اجتماعی می‌شد، لغو کرد. بند ۲۳۰ مسئولیت‌پذیری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا چند فرمان اجرایی ترامپ از جمله فرمانی در خصوص بند ۲۳۰ از «قانون شایستگی در ارتباطات» را که موجب لغو مصونیت‌های قضایی شبکه‌های اجتماعی می‌شد، لغو کرد.

بند ۲۳۰ مسئولیت‌پذیری حقوقی پلتفرم‌های آنلاین در قبال محتواهایی را که کاربران روی آن‌ها به اشتراک می‌گذارند، محدود می‌کند. فرمان دونالد ترامپ با عنوان «جلوگیری از سانسور آنلاین» به نهادهای فدرال اجازه می‌داد در صورت دستکاری یا حذف محتوای کاربران از سوی شرکت‌هایی مثل توییتر، گوگل و فیسبوک، آن‌ها را در قبال اقداماتشان مسئول بدانند.

ترامپ این فرمان را در ماه مه پارسال، همزمان با شروع برچسب‌گذاری روی توییت‌هایش امضا کرد. او در نهایت به خاطر توییتی که تاریخ ۶ ژانویه در زمان حمله معترضان به ساختمان مجلس آمریکا منتشر کرد، از دسترسی به این شبکه اجتماعی منع شد. اکانت آقای ترامپ از همان زمان در فیسبوک هم مسدود شده ولی هیئتی ویژه در آن شرکت مشغول ارزیابی شرایط بازگشایی این حساب کاربری هستند.

رئیس جمهور قبلی آمریکا معتقد بود شبکه‌های اجتماعی با حمایت بند ۲۳۰ از قانون شایستگی ارتباطات به سال ۱۹۹۶ می‌توانند هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند و در خطر تعقیب قانونی قرار نگیرند. از سوی دیگر، مخالفان وی باور داشتند که حذف یا تغییر نامناسب این قانون عملا ادامه فعالیت شبکه‌های اجتماعی را ناممکن می‌کند و این اتفاق به خودی خود برای آزادی بیان آسیب‌های بیشتری به دنبال خواهد داشت.

جو بایدن علاوه بر لغو فرمان اجرایی ترامپ در خصوص بند ۲۳۰، فرمان دیگری را که به دولت اجازه می‌داد افراد را به خاطر صدمه زدن به مجسمه‌ها و بناهای تاریخی محاکمه کنند لغو کرد. اقدام بعدی او، لغو برنامه ترامپ برای احداث «باغ ملی قهرمانان آمریکایی» بود. رئیس جمهور فعلی ایالات متحده همچنین فرمانی از ترامپ مربوط به سال ۲۰۱۹ را لغو کرد که از مهاجران می‌خواست در درخواست ویزای‌شان ثابت کنند قادر به تامین مخارج درمانی خود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی