ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس ایکس ۵۲ ماهواره دیگر استارلینک را با فالکون ۹ به مدار فرستاد

موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس بامداد امروز گروه دیگری از ماهواره‌های استارلینک را به مدار فرستاد. این نهمین ماموریت فالکون ۹ برای ارسال ماهواره‌های استارلینک بود که از ابتدای ماه مارس انجام می‌شد. موشک مرحله ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس بامداد امروز گروه دیگری از ماهواره‌های استارلینک را به مدار فرستاد. این نهمین ماموریت فالکون ۹ برای ارسال ماهواره‌های استارلینک بود که از ابتدای ماه مارس انجام می‌شد. موشک مرحله اول ماموریت با موفقیت به زمین برگشت و فرود آمد.

فالکون ۹ ساعت ۰۳:۲۶ بامداد امروز به وقت ایران از مرکز فضایی «کندی» پرواز کرد و ۱ ساعت و ۳۸ دقیقه بعد ۵۲ ماهواره استارلینک را در مدار قرار داد. با این ماموریت، تعداد ماهواره‌های استارلینک به بیش از ۱۶۰۰ عدد می‌رسد. این چهارمین پرواز فالکون ۹ در ۱۷ روز اخیر بود.

ماموریت اخیر اسپیس ایکس مثل همیشه حامل ۶۰ ماهواره نبود چون دو محموله دیگر را برای سایر شرکت‌ها به مدار می‌برد. یکی از آن‌ها، مجموعه‌ای از ماهواره‌های تصویرسازی SAR متعلق به شرکت «Capella Space» بود که قبلا هم در ماه ژانویه با اسپیس ایکس ماهواره‌های خود را به مدار فرستاده بود. محموله دوم فالکون ۹ به شرکت «Tyvak Nano-Satellite Systems» تعلق داشت. این مجموله هم نوعی ماهواره بود ولی اطلاعات زیادی در خصوص هدف و ماموریت آن منتشر نشده است.

«کِیت تایس»، مجری وبکست اسپیس ایکس می‌گوید این شرکت هر ماه فرصت ارسال ماهواره‌های کوچک به مدار پایینی زمین را فراهم می‌کند. با این حال، پرواز امروز دومین ماموریت اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۱ بود که شامل حمل بار سایر شرکت‌ها می‌شد. البته اسپیس ایکس پارسال محموله‌هایی را برای دو شرکت BlackSky و Planet به مدار فرستاده بود.

اسپیس ایکس چند روز پیش اعلام کرد که برای توسعه فضای ابری سرویس استارلینک با گوگل وارد همکاری شده است. فضای ابری مشترک این دو شرکت تا پایان سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار می‌گیرد و می‌تواند برای انتقال امن اطلاعات در سراسر دنیا و حتی نقاط دور افتاده استفاده شود.

افزون بر این، استارلینک پس از اتریش و فرانسه حالا آزمایش بتای اینترنت استارلینک را در بخش‌هایی از هلند آغاز کرده و قرار است به مرور پوشش اینترنت خود را توسعه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی