ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وال استریت ژورنال: بیل گیتس بخاطر رابطه با کارمند مایکروسافت از هیئت مدیره جدا شد

جدایی بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت ممکن است بر اثر فشار سایر اعضای هیئت مدیره به خاطر شایعات مربوط به رابطه نامناسب هم‌موسس مایکروسافت با یکی از کارمندان زن این شرکت بوده باشد. به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

جدایی بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت ممکن است بر اثر فشار سایر اعضای هیئت مدیره به خاطر شایعات مربوط به رابطه نامناسب هم‌موسس مایکروسافت با یکی از کارمندان زن این شرکت بوده باشد.

به گزارش وال استریت ژورنال، یک شرکت حقوقی در سال ۲۰۱۹ از سوی هیئت مدیره مایکروسافت استخدام شد تا پس از ادعای یکی از مهندسان مایکروسافت مبنی بر داشتن رابطه چند ساله با بیل گیتس، در این باره تحقیق کند. در این میان، برخی اعضای هیئت مدیره به این نتیجه رسیدند که ماندن گیتس در مایکروسافت دیگر مناسب نیست. او در نهایت پیش از تکمیل تحقیق از هیئت مدیره کناره‌گیری کرد.

مایکروسافت تایید می‌کند که تحقیقاتی درباره این اتفاق صورت گرفته است. یکی از نمایندگان این شرکت در بیانیه‌ای می‌گوید: «مایکروسافت در نیمه دوم ۲۰۱۹ نگران بود که بیل گیتس در سال ۲۰۰۰ با یکی از کارمندان این شرکت رابطه نزدیک برقرار کرده باشد. کمیته‌ای در هیئت مدیره این موضوع را با کمک یک شرکت حقوقی مستقل برعهده گرفت تا تحقیقات مفصلی در این باره انجام دهد. مایکروسافت در طول تحقیقات از کارمندی که این مسئله را مطرح کرده بود به خوبی حمایت کرد.»

بیل گیتس هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده اما نماینده او تایید کرده که این رابطه حدود ۲۰ سال پیش وجود داشته و به شکل دوستانه به پایان رسیده است: «تصمیم به کناره‌گیری از هیئت مدیره هیچ ارتباطی به این اتفاق ندارد. در واقع، او تمایل داشت زمان بیشتری را صرف فعالیت‌های بشردوستانه‌ای کند که از چند سال پیش آن‌ها را آغاز کرده بود.»

گیتس در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ از هیئت مدیره مایکروسافت انصراف داد. در بیانیه‌ای که در آن زمان منتشر شد گفته شده بود که گیتس می‌خواهد فرصت بیشتری برای تمرکز روی موضوعات بشردوستانه از جمله بهداشت جهانی، توسعه، آموزش و تغییرات اقلیمی داشته باشد.

بیل گیتس

بیل و همسرش ملیندا چندی پیش اعلام کردند که پس از ۲۷ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند. آن‌ها در بیانیه‌ای مشترک نوشتند: «دیگر باور نداریم که در مرحله بعدی زندگی‌مان می‌توانیم به عنوان یک زوج در کنار هم رشد کنیم.» ملیندا گیتس در درخواست طلاق خود گفت ازدواج‌شان به شکل غیرقابل بازگشتی از بین رفته بود.

وال استریت ژورنال در تاریخ ۱۹ اردیبهشت گفت ملیندا از سال ۲۰۱۹ با چند وکیل دیدار کرده بود و برای این طلاق برنامه‌ریزی می‌کرد. این گزارش مدعی بود که بخشی از تصمیم ملیندا برای جدایی از بیل به خاطر رابطه هم‌موسس مایکروسافت با «جفری اپستین» بوده است. نشریه نیویورک تایمز در اکتبر سال ۲۰۱۹ مدعی شد که بیل گیتس از سال ۲۰۱۱ بارها با اپستین دیدار کرده بود. گیتس هرگونه رابطه دوستانه یا تجاری با اپستین را رد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ashkanimani
    Ashkanimani | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

    طرف به زنش خیانت کرده چرا میان از شرکت میندازنش بیرون😐

    • noisymind
      noisymind | ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

      بله به زنش خیانت کرده ولی با یکی از کارمندان شرکت بوده که اگه کار به شکایت و ... میرسیده احتمالا برای شرکت بد میشده! مثل جریان راجر ایلز که مدیر اجرایی فاکس نیوز که با خبرنگاران خانم شرکت رابطه هایی داشت و سرانجام مجبوش کردن استعفا بده. فیلم بامب شل رو هم از روی همون ساختن با بازی شارلیز ترون و نیکول کیدمن و مارگو رابی 😛

    • COOLBOY
      COOLBOY | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

      البته همانطور که نوشته ارتباط بین استعفا از هیئت مدیره (نه اخراج) و این مسئله فقط حدس هستش و ممکنه هیچ ارتباطی نداشته باشه. مخصوصاً که گیتس سالهاست به صورت مرحله مرحله مسئولیتش رو کمتر کرده در شرکت. ولی هنوز سهام داره عمده است

مطالب پیشنهادی